פתוח לקריאה בחינם: הנה התחזית המלאה להצלחת המותג שלך באמזון בשנת 2019 והלאה…

writer image

מאת: אורי פירוז, סוחר באמזון פרייבט לייבל (מותג פרטי) כ-13 שנה ועם למעלה מ-850 מותגים שונים. מוביל דעה, המנטור של המנטורים ויוצר האקדמיה לאמזון של SoSimple.

תאריך: 25/03/2019

פספסת אחד או יותר מהשיעורים הקודמים? גש מפה לשיעור #1לשיעור #2, לשיעור #3, לשיעור #4, לשיעור #5, לשיעור #6

בפוסט הזה אנחנו נדבר על השלבים ליצירת קמפיינים מכווני ביקורות ואת הסיבה שאני מתחיל דווקא עם קמפיין ביקורות בשיווק הצל שלי ניתן לקרוא בסוף הפוסט הקודם: האבולוציה של המסחר באמזון.

הבסיס של קמפיין ביקורות הוא כמובן להפוך את המכירות שלנו ללקוחות.

למי שלא הבין את ההבדל בין מכירה ל- לקוח אני אסביר בקצרה:

1. מכירה היא בעצם כסף שקיבלתי בעבור רכישה אך אין לי את היכולת לתקשר עם הרוכש בצורה חופשית ולכן הוא לא לקוח.

2. לקוח הוא מישהו שרכש ממני ושיש לי את היכולת לתקשר איתו באופן חופשי ברגע שאבחר.

ויש המון כלים שנותנים לנו את האפשרות לקחת את הנתונים של המכירות שלנו ולהעלות אותם לפייסבוק כדי שנוכל להציג להם מודעות הנה הנפוצים שבהם:

  1. MBS- Managebystate
  2. Zon-Pages

אני בטוח שיש עוד מלא כלים כאלו, אך למרות שיש בהם פיצ'רים מגניבים ולמרות שהם די קלים לשימוש..

..יש בהם בעיה עיקרית אחת (ועוד כמה בעיות משנה):

הבעיה העיקרית והכי קריטית לדעתי היא שלמרות שהם יודעים להפוך רכישות ללקוחות (כלומר הם יכולים לקחת את כל הרכישות שקיימות בחשבון המוכר באמזון שלי ולייצר להם Facebook CUSTOM AUDIENCE אחד לכל ASIN)…

…זה עדיין לא מספיק כדי לייצר מערכת שיווק צל מלאה.

אם עדיין לא קראת את הפוסט הקודם שלי אני יסביר בקצרה מהי מערכת שיווק צל:
שיווק צל (או שיווק מהותי) זה בעצם סט של קמפיינים עם מסרים שונים ללקוחות חדשים ולקוחות קיימים שהמטרה שלהם היא לגרום ללקוחות לעשות את מה שנבקש מהם לאחר שהם פנו אלינו מיוזמתם בכגלל שנחשפו למסר שלנו (בפייסבוק, גוגל, יוטיוב וכו').


הסיבה:

קהל אחד פר ASIN לא מאפשר לך להקים מספר קמפיינים אוטומטיים לאותו לקוח שרצים אחד אחרי השני.
אף אחת מהמערכות שהצגתי לעיל לא תומכת בריבוי קהלים לכל ASIN כך שאוכל להציג את המסר שארצה בזמן נתון שאבחר.

לדוגמא:

בואו נניח שיש לי 1000 פרטי לקוחות שקנו ממני בעבר מוצר עם ASIN מסויים.

במקרה כזה יהיו לי 2 אופציות להציג את המודעה או המודעות שלי לאורך ציר הזמן (לאחר שהלקוח רכש כמובן):

המערכות האלה פשוט לוקחות ומעלות אותם לפייסבוק ולכאורה עכשיו יש לי 1000 לקוחות שאני יכול לרדוף אחריהם עם הצעות בפייסבוק, שזה נחמד אבל…

..הבעיה היא אין לי אפשרות להציג להם באופן אוטומטי הצעות עם תזמון באופן הבא:

1. הצעה אחת או יותר שתוצג 0-7 ימים לאחר רכישה

2. הצעה אחת או יותר שתוצג 7-14 ימים לאחר רכישה

3. הצעה אחת או יותר שתוצג 14-21 יום לאחר רכישה… והלאה

הדבר הזה בלתי אפשרי כי יש לי רק קהל אחד פר ASIN שמאפשר לי להציג הצעה אחת או כמה הצעות במקביל לקהל הזה בכל רגע נתון ואם אחליף את ההצעה/הצעות האלה דרך פייסבוק אז היא תוצג לכל הלקוחות שלי ולכל הלקוחות העתידיים שלי.

המצב הזה יצר אצל הלקוחות שנחשפו למסרים שלנו תחושה של מיאוס מכיוון שאותו המסר ללא גיוון “רדף” אותם ללא גיוון לאורך זמן רב וזה יצר אצלהם אפתיה למסר שלנו (וגם זה כמובן עלה לנו יותר כסף).

הבעיות משנה שמצאתי בכלים האלו (שהן לא פחות קריטיות) הן שאף מערכת אינה פתוחה או גמישה מספיק לתת את המעטפת המלאה והכלים כדי לעשות שיווק צל איכותי שמבוסס על תוכן או הצעות שהם מעבר לקופונים או איסוף מיילים, באופן אוטומטי ועם מינימום התעסקות בשלבי ההקמה.

אני ואורי מהר מאוד הבנו שאין מנוס מלעשות זאת ידנית ועל הדרך פיתחנו מערכת בעצמנו שתוכל להפוך רוכשים ללקוחות ותיתן לנו את כל הקהלים שאנחנו צריכים פר ASIN ככה שנוכל לשווק הצעה שונה בכל שבוע…

קראנו לה: ReviewsKick.com (הקישור נפתח בחלון חדש)

ולמרות שהמטרה העיקרית שלה לא סובבת רק סביב ביקורות, זה עדיין דומיין מגניב שמצאנו..

אני לא מתכוון “למכור” לכם אותה בפוסט הזה אבל אני כמובן יתקין את כל הקמפיין הנוכחי שלי עליה – כי אין לי ממש אלטרנטיבות 🙂

אגב ככה המשפך השיווקי שלנו הולך להיראות מעתה והלאה:

ואם זה לא היה מספיק ברור, עוד קצת הסבר על מערכת ReviewsKick.

הפתרון שמצאנו הוא די פשוט.

בעוד שמערכות אחרות פשוט לוקחות את הנתונים של הלקוחות ומעלים אותם במיידי כקהל יעד פעם אחת מייד לאחר הרכישה לכל ASI (ככה זה נראה):

המערכת שלנו מעלה את הנתונים 12 פעמים בהפרש של 7 ימים לאחר הרכישה לכל ASIN – ככה זה נראה ב ReviewsKick:

כלומר שאם קנו מאיתנו 1000 לקוחות היום הם במיידי יעלו לקהל תחת השם:

Audience for ASIN X – Past 7 Days

לאחר 7 ימים המערכת תתייג אותם לקהל תחת השם הבא:

Audience for ASIN X – Past 7- 14 Days

ולאחר 14 ימים המערכת תתייג אותם לקהל תחת השם הבא:

Audience for ASIN X – Past 14-21 Days

וכן הלאה והלאה….

עד שבסוף ה 84 יום יהיו לנו 1000 לקוחות מתוייגים בכל אחד מהקהלים שהמערכת יצרה ונוכל להמשיך להציג להם מסרים עד ל-180 יום שזה הזמן המקסימלי שפייסבוק מאפשרים לנו “לרדוף” אחרי קהל מטורגט.

ההיתרון הוא כמובן בהכנת המודעה בפייסבוק שנוכל להשתמש בקהלים הנוספים שהמערכת יצרה כדי לעשות EXCLUDE וככה להציג את ההצעות שלנו רק בטווחי זמן ספציפיים…

ככה שאם אני רוצה להציג מודעה רק ל 7 ימים אני פשוט בוחר את הקהל שאני רוצה להציג לו ככה:

שימו לב: אני פשוט שם ב EXCLUDE את הקהל שנמצא בטווח של 7-14 יום.

ואם אני רוצה להציג מודעה רק ל 14 ימים אני פשוט בוחר את הקהל שאני רוצה להציג לו ככה:

שימו לב: אני פשוט שם את הקהל שהצטרף בין 21-30 יום ב EXCLUDE.

למעשה יצרנו לעצמנו את היכולת להציג ללקוחות שלנו איזה מודעה או הצעה שנבחר ובכל נקודת זמן שנבחר.

התוצאה:

1. לקוחות מקבלים הצעות שרלוונטיות להם בנקודת זמן רלוונטית לאחר הרכישה.

2. הלקוחות הרבה יותר רספונסיביים ומקליקים על המודעות שלנו והם לא מרגישים נרדפים.

3. הרבה פחות בזבוז כספי על מודעות לא רלוונטיות.

עכשיו.. ככה אני מתכנן שיראה הקמפיין שלנו מהעיניים של הלקוחות שלנו לאחר שאסיים:

1. 14 ימים ראשונים: כל לקוח שרכש מאיתנו, מיד לאחר שיזמין את המוצר יראה פתאום מודעה בפייסבוק שבה אנחנו נציע לו להגדיל את האחריות על המוצר שרכש.

2. 7-21 ימים: לאחר שעברו 7 ימים מהזמן שרכש, נמשיך להציג לו את הקמפיין “הגדלת אחריות” ונתחיל להציג לו בנוסף קמפיין “בקשת ביקורת” שיעביר אותו תהליך של נתינת ערך ובסופו נבקש ממנו לתת לנו ביקורת למוצר שלנו.

כלומר ניצור חפיפה למשך 7 ימים בין 2 הקמפיינים ולאחר מכן נפסיק את קמפיין “הגדלת אחריות” ונמשיך עם קמפיין “בקשת ביקורת” למשך 7 ימים נוספים..

ככה זה אמור להיראות על ציר הזמן:

יאללה ניגש לתכלס' ונפתח חשבון ב ReviewsKick כדי שיהיה לנו אפשרות להפוך את הרכישות בחשבון שלנו ללקוחות ונוכל להציג להם איזו מודעה או הצעה שנבחר ובכל נקודת זמן שאבחר.

* מידע נוסף על המערכת ופירוט עלויות נמצא בתוך הדרכות הוידאו המצורפות מתחת.

וידאו 1 – פתיחת חשבון ב ReviewsKick

וידאו 2 – הצגת הקהלים שנוצרים לנו בפייסבוק

 

עכשיו שיש לנו חשבון מותקן והמערכת יצרה לנו 12 קהלים לכל ASIN, ניגש לבניית ההצעה הראשונה ללקוחות שקנו מאיתנו במטרה שהם יצרו איתנו אינטראקציה (מיוזמתם) טרם קבלת המוצר שלנו לבית.

 

ניפגש בפוסט הבא…

אורי לוי
0 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל לא תפורסם

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.