גלה איך הגענו מ-$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון לחץ כאן להדרכה
“יצירת קמפיין שיווקי להשגת ביקורות והגדלת מכירות מלקוחות קיימים – ממעוף הציפור – חלק א”
מאת: אורי פירוז, סוחר באמזון פרייבט לייבל (מותג פרטי) כ-13 שנה ועם למעלה מ-850 מותגים שונים. מוביל דעה, המנטור של המנטורים ויוצר האקדמיה לאמזון של SoSimple.
תאריך: 06/02/2025
פספסת אחד או יותר מהשיעורים הקודמים? גש מפה לשיעור #1, לשיעור #2, לשיעור #3, לשיעור #4, לשיעור #5, לשיעור #6
בפוסט הזה אנחנו נדבר על השלבים ליצירת קמפיין כדי שנוכל להגדיל את הביקורות למוצר שלנו, את הסיבה שאני מתחיל דווקא עם קמפיין ביקורות ואיך נראית בכלל התמונה הגדולה של שיווק הצל שלי ניתן לקרוא הפוסט הקודם: האבולוציה של המסחר באמזון
הבסיס של קמפיין ביקורות הוא כמובן להפוך את המכירות שלנו ללקוחות
למי שלא הבין את ההבדל בין מכירה ל- לקוח אני אסביר בקצרה:
1. מכירה היא בעצם כסף שקיבלתי בעבור רכישה אך אין לי את היכולת לתקשר עם הרוכש בצורה חופשית ולכן הוא לא לקוח.
2. לקוח הוא מישהו שרכש ממני וגם יש לי את היכולת לתקשר איתו חופשי ברגע שאבחר.
תוכלו כמובן לקרוא על זה עוד בפוסט הקודם שלי
יש המון כלים שנותנים לנו את האפשרות לקחת את הנתונים של המכירות שלנו ולהעלות אותם לפייסבוק כדי שנוכל להציג להם מודעות הנה הנפוצים שבהם:
אני בטוח שיש עוד מלא כלים כאלו – אך למרות שיש בהם פיצ’רים מגניבים והם דיי קלים לשימוש – יש בהם בעיה עיקרית אחת ועוד כמה בעיות משנה:
הבעיה העיקרית והכי קריטית לדעתי היא שאף שהם יודעים להפוך רכישות ללקוחות כלומר הם יכולים לקחת את כל הרכישות שקיימות בחשבון המוכר באמזון שלי ולייצר להם Facebook CUSTOM AUDIENCE אחד לכל ASIN זה עדיין לא מספיק כדי לייצר מערכת שיווק צל מלאה.
אם עדיין לא קראת את הפוסט הקודם שלי אני יסביר בקצרה מהי מערכת שיווק צל: שיווק צל(או שיווק מהותי) זה בעצם סט של קמפיינים עם מסרים שונים ללקוחות חדשים ולקוחות קיימים שהמטרה שלהם היא לגרום ללקוחות לעשות את מה שנבקש מהם לאחר שהם פנו אלינו מיוזמתם בכגלל שנחשפו למסר שלנו (בפייסבוק, גוגל, יוטיוב וכו’). |
הסיבה:
קהל אחד פר ASIN לא מאפשר לך להקים מספר קמפיינים אוטומטיים לאותו לקוח שרצים אחד אחרי השני -אף אחת מהמערכות שהצגתי לעיל לא תומכת בריבוי קהלים לכל ASIN כך שאוכל להציג את המסר שארצה בזמן נתון שאבחר.
לדוגמא:
בואו נניח שיש לי 1000 פרטי לקוחות שקנו ממני בעבר מוצר עם ASIN מסויים
יהיו לי 2 אופציות להציג את המודעה או המודעות שלי לאורך ציר הזמן(לאחר שהלקוח רכש):
המערכות האלה פשוט לוקחות ומעלות אותם לפייסבוק ולכאורה עכשיו יש לי 1000 לקוחות שאני יכול לרדוף אחריהם עם הצעות בפייסבוק
הבעיה היא שאם אני רוצה להציג להם באופן אוטומטי הצעות עם תזמון באופן הבא:
1. הצעה אחת או יותר שתוצג 0-7 ימים לאחר רכישה
2. הצעה אחת או יותר שתוצג 7-14 ימים לאחר רכישה
3. הצעה אחת או יותר שתוצג 14-21 יום לאחר רכישה… והלאה
הדבר בלתי אפשרי כי יש לי רק קהל אחד פר ASIN שמאפשר לי להציג הצעה אחת או כמה הצעות במקביל לקהל הזה בכל רגע נתון ואם אני יחליף את ההצעה/הצעות האלה דרך פייסבוק אז היא תוצג לכל הלקוחות שלי ולכל הלקוחות העתידיים שלי.
המצב הזה יצר אצל הלקוחות שנחשפו למסרים שלנו תחושה של מיאוס מכיוון שאותו המסר ללא גיוון “רדף” אותם ללא גיוון לאורך זמן רב וזה יצא אצלהם אפטיה למסר שלנו (וגם זה כמובן עלה לנו יותר כסף)
הבעיות משנה שמצאתי בכלים האלה שהם גם לא פחות קריטיות כדי ליצור שווק צל הם שאף מערכת אינה פתוחה או גמישה מספיק לתת את המעטפת המלאה והכלים כדי לעשות שיווק צל איכותי שמבוסס על תוכן או הצעות שהם מעבר לקופונים או איסוף מיילים.
אני ואורי מהר מאוד הבנו שאין מנוס מלעשות זאת ידנית ועל הדרך פיתחנו מערכת בעצמנו שתוכל להפוך רוכשים ללקוחות ותיתן לנו את כל הקהלים שאנחנו צריכים פר ASIN ככה שנוכל לשווק הצעה שונה בכל שבוע…
קראנו לה:
ReviewsKick.com למרות שהמטרה העיקרית שלה לא סובבת רק סביב ביקורות זה עדיין דומיין מגניב שמצאנו, אני כמובן לא ימכור לכם אותה בפוסט הזה אבל אני כמובן יתקין את כל הקמפיין הנוכחי שלי עליה – כי אין לי ממש אלטרנטיבות 🙂
אגב ככה זה נראה עכשיו:
———————————————
הפתרון שמצאנו הוא דיי פשוט:
בעוד מערכות אחרות פשוט לוקחות את הנתונים של הלקוחות ופשוט מעלים אותם במיידי כקהל יעד פעם אחת מייד לאחר הרכישה לכל ASIN- ככה זה נראה:
המערכת שלנו מעלה את הנתונים 12 פעמים בהפרש של 7 ימים לאחר הרכישה לכל ASIN – ככה זה נראה ב ReviewsKick:
כלומר שאם קנו מאיתנו 1000 לקוחות היום הם במיידי יעלו לקהל תחת השם:
Audience for ASIN X – Past 7 Days
לאחר 7 ימים המערכת תתייג אותם לקהל תחת השם הבא:
Audience for ASIN X – Past 7- 14 Days
ולאחר 14 ימים המערכת תתייג אותם לקהל תחת השם הבא:
Audience for ASIN X – Past 14-21 Days
וכן הלאה והלאה….
עד שבסוף ה 84 יום יהיו לנו 1000 לקוחות מתוייגים בכל אחד מהקהלים שהמערכת יצרה.
ההיתרון הוא כמובן בהכנת המודעה בפייסבוק שנוכל להשתמש בקהלים הנוספים שהמערכת יצרה כדי לעשות EXCLUDE וככה להציג את ההצעות שלנו רק בטווחי זמן ספציפיים…
ככה שאם אני רוצה להציג מודעה רק ל 7 ימים אני פשוט בוחר את הקהל שאני רוצה להציג לו ככה:
שימו לב: אני פשוט שם את הקהל שהצטרף בין 7-14 יום ב EXCLUDE
ואם אני רוצה להציג מודעה רק ל 14 ימים אני פשוט בוחר את הקהל שאני רוצה להציג לו ככה:
שימו לב: אני פשוט שם את הקהל שהצטרף בין 21-30 יום ב EXCLUDE
למעשה יצרנו לעצמנו את היכולת להציג ללקוחות שלנו איזה מודעה או הצעה שנבחר ובכל נקודת זמן שנבחר.
התוצאה:
1. לקוחות מקבלים הצעות שרלוונטיות להם בנקודת זמן רלוונטית לאחר הרכישה
2. הלקוחות הרבה יותר רספונסיביים ומקליקים על המודעות שלנו והם לא מרגישים נרדפים
3. הרבה פחות בזבוז כספי על מודעות לא רלוונטיות
עכשיו.. ככה אני מתכנן שיראה הקמפיין שלנו מהעיניים של הלקוחות שלנו לאחר שאסיים:
1. כל לקוח שרכש מאיתנו ב-0-14 יום הראשונים לאחר שהוא יזמין את המוצר יראה מודעה בפייסבוק שבה אנחנו נציע לו להגדיל את האחריות על המוצר שרכש.
לאחר 7 ימים מהזמן שרכש הוא יתקל בקמפיין נוסף שיוצג לו עוד 14 יום ושבסופו נבקש ממנו לתת לנו ביקורת למוצר שלנו.
ככה זה אמור להיראות על ציר הזמן:
יאללה ניגש לתאכלס ונפתח חשבון כדי שיהיה לי אפשרות להפוך את הרכישות בחשבון שלי ללקוחות ואוכל להציג להם איזו מודעה או הצעה שאבחר ובכל נקודת זמן שאבחר.
וידאו 1:
וידאו 2:
עכשיו שיש לנו חשבון מותקן והמערכת יצרה לנו 12 קהלים לכל ASIN אנחנו ניגש לבניית ההצעה הראשונה ללקוחות שקנו מאיתנו במטרה שהם יצרו איתנו אינטראקציה (מיוזמתם) טרם קבלת המוצר שלנו לבית.
היי חברים, כאן אורי, מייסד ומנכ”ל So Simple, האקדמיה הגדולה והותיקה ביותר בארץ למסחר באמזון וגם – סוחר בעצמי מעל…
קראו עודבכתבה זו נסביר בדיוק מה הדרכים להקים חנות ומותג באמזון והדרך להביא את המוצרים שלכם להצלחה
קראו עודשמי שמואל, הצטרפתי לאקדמיה בדיוק לפני שנה ו10 ימים (31.01.20) והיום אני עולה ללייב מיוחד במדרשה…
קראו עוד
0 תגובות