גלה איך הגענו מ-$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון לחץ כאן להדרכה
אני מניח שאם אתם קוראים את הפוסט הזה, קרוב לוודאי שיש לכם עסק קטן או שאתם שכירים שמנסים לפלס דרככם מעלה מעלה.
וזה קשה, זה מאוד קשה. היום, כשהאינטרנט רק הולך ומתעצם, רק החזק יכול לשרוד. רק זה שתמיד יהיה עם היד על הדופק יצליח בעוד שהשני כנראה יכשל.
מאז שהוקם האינטרנט התפתחו להן הרבה מאוד שיטות לקדם את העסק ולייצר הכנסה באינטרנט. הרוב הגדול של השיטות האלו כבר נכחד או שכבר לא עובד יותר.
עם זאת, קיימת דרך אחת עוד מראשית דרכו של האינטרנט שמשום מה כולם חושבים שהיא כבר לא עובדת, כשבתכלס, הבעיה היא באנשים שלא יודעים להשתמש בה בצורה נכונה – אני מדבר על יצירת רשימות תפוצה.
מלא פעמים שמענו ש “הכסף נמצא ברשימה”. עשרות פעמים אמרו לנו שצריך ליצור רשימה ענקית כדי לייצר הכנסה. ידענו שהשיטה עובדת אבל לא בדיוק ידענו איך לנצל אותה לטובתנו.
אנשים חושבים שמספיק רק ליצור רשימה ולשלוח אימייל פעם בשבוע ובזאת הסתיימה העבודה ואפשר להתחיל למכור לרשימה.
מה שבפועל קורה, זה שגם אם עברנו את המחסום הראשון והשני שהם יצירת הרשימה והגדלת כמות הנרשמים, עדיין יש עוד הרבה מאוד עבודה לפנינו.
רובנו הגדול נתקל במספר בעיות עיקריות:
לפני שבכלל ניגש לבעיות האחרות, בואו נדבר תחילה על מה זה שיווק באימייל, איך מייצרים רשימת תפוצה ומה אנחנו רוצים להשיג ממנה?
אז למי שלא מכיר, שיווק באימייל זה אחד הכלים החזקים ביותר שקיימים היום באינטרנט. מי שיודע להשתמש בצורת שיווק זו בדרך נכונה וחכמה, יראה הצלחה כלכלית מהר מאוד.
יש מספר יתרונות מובהקים ביצירת רשימת תפוצה:
לא יוצרת תלות באתר
גם אם האתר שלנו נפרץ או נפל, תמיד תהיה לנו את רשימת התפוצה ופשוט נוכל להפנות את כל הנרשמים לקישור של האתר החדש.
מאפשרת אוטומציה
יש מספר אתרים שדרכם ניתן ליצור רשימת תפוצה, המוכר והותיק שבהם הוא אתר רב מסר (קבלו חודש חינם) שמאפשר לנו ליצור רשימות תפוצה שונות ללא הגבלה, ובתוכם ליצור סדרת מסרים מתוזמנים, כלומר, ניתן ליצור לדוגמא 10 מסרים שישלחו בהפרש של שבוע בין אחד לשני.
פילוח ופיתוח
הכוונה בפילוח ופיתוח הוא שניתן להוביל את רשימת התפוצה שלנו תהליך מסויים. לדוגמא,
שלחנו 3 אימיילים בהפרש של 3 ימים:
אימייל ראשון – מזמין את הקוראים לפוסט מעניין בנושא יצירת הכנסה באינטרנט (לדוגמא)
אימייל שני – ישלח אך ורק לכל אלו שפתחו את האימייל הקודם (ניתן לעשות זאת עם רב מסר). האימייל יכיל עמוד נחיתה שמזמין לקבל עוד מידע בנושא ויכלול טופס הרשמה לרשימת דיוור חדשה שיצרנו.
אימייל שלישי – כאן אנחנו כבר עוברים לכתוב את האימייל ברשימה החדשה שיצרנו. כעת יש לנו מספר הרבה יותר קטן של נרשמים, א-ב-ל, אלו יהיו “לידים חמים”. בשלב הזה יהיה לנו קל מאוד למכור את המוצר או השירות שלנו לנרשמים שעברו איתנו את כל התהליך כי זה אומר שהם ממש מעוניינים בנושא וקרוב לוודאי שירצו לרכוש את המוצר.
יתרון נוסף ולא פחות חשוב שנוצר, הוא שלאחר האימייל הראשון ששלחנו, המשכנו לדוור רק את המתעניינים ובצורה הזו לא הטרדנו והצקנו לשאר הרשימה.
לחצו כאן לקבלת חודש חינם ברב-מסר
נהנים מהפוסט? עשו לרגע הפסקה ושתפו אותו עם חבריכם בפייסבוק
אז אחרי שהבנו מהו שיווק באינטרנט? מהי רשימת תפוצה וכיצד ליצור לנו אחת כזו.. הגענו לבעיה מספר 2. כיצד לבנות את הרשימה בצורה מהירה וטובה?
השאלות שהכי מטרידות אותנו הן:
כדאי שתבינו, קיימות עשרות דרכים להגדלת הרשימה.
הרעיון הוא לתת משהו שהוא כל כך טוב עד שהגולשים לא מאמינים שכל מה שהם צריכים לעשות זה להכניס שם ואימייל כדי לקבל את המשהו הזה.
לדוגמא: יצירת ספר אלקטרוני ונתינתו בחינם לנרשמים באתר שלנו.
או אולי איזהשהו קורס וידאו להקמת אתר וורדפרס.
רוצים דוגמא נוספת? נניח ויש לכם עסק של עריכת דין. מה שאתם יכולים לעשות זה לאסוף את כל השאלות שהכי חוזרות על עצמן שהלקוחות שואלים, תרשמו אותן במסמך וורד ותענו בפירוט על כל שאלה. לאחר מכן תהפכו את המסמך וורד ל-PDF ותתנו אותו בחינם באתר למי שיכניס את כתובת האימייל שלו.
רעיונות לא נגמרים אף פעם, אבל אחת השיטות הכי אפקטיביות להגדלת רשימת התפוצה היא בעזרת נתינת מתנה.
אחרי שהבנתם מהי רשימת תפוצה ואיך לבנות רשימת נמענים גדולה בצורה מהירה וחכמה, הגיע הזמן לעבור לבעיה השלישית שנוצרה.
איך ניתן לגרום לרשימה שפיתחנו, לאהוב אותנו?
אז קודם כל קחו בחשבון, שיותר חשוב מגודל הרשימה, זה איכות הרשימה. את השלב הראשון לגרום לרשימה להתחבב עלינו כבר כיסינו – נתנו מתנה איכותית לנרשמים שהצטרפו.
בשלב הנוכחי אנחנו צריכים לטפח את הרשימה. ומה זה אומר?
זה אומר שאנחנו צריכים לתת את הערך הרב ביותר לרשימה. זה יכול להיות סדרת טיפים מעולה, זה יכול להיות עוד מתנות מעולות. זה לא משנה מה נרצה לתת לרשימה אבל הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור הוא שהתוכן שניתן צריך להיות התוכן האיכותי ביותר שלנו וברמה הגבוהה ביותר.
יש כאלו שבטח חושבים לעצמם:
“רגע, אבל אם אני אתן את התוכן הטוב ביותר שלי, הנרשמים כבר לא יצטרכו אותי יותר!”
ומי שחושב כך, עושה טעות איומה בצורת המחשבה. ולמה? כיוון שברגע שאתם נותנים פתרון למשהו אחד, 2 בעיות חדשות נפתחות.
אלברט איינשטיין אמר פעם: “ככל שאני לומד יותר, ככה אני מבין שאני לא יודע כלום”
ובתרגום: ככל שתתנו עוד ועוד חומר ומידע לאנשים, כך הם ירצו ללמוד מכם יותר ויותר.
למען האמת, אם פעלתם עד עכשיו על פי 3 השלבים הקודמים, כלומר, יצרתם רשימת תפוצה, הגדלתם אותה, ונתתם לה את הערך הטוב ביותר שלכם, אז השלב הזה של המכירה אמור להיות קל מאוד עבורכם. ולמה?
כי בשלב הזה אנשים כבר אוהבים אתכם, סומכים עליכם וכבר רוצים לקנות מכם. בשפת השיווק הם נקראים “לידים חמים”. האנשים עברו אתכם את כל השלבים וכל מי שנשאר אתכם עד עכשיו, כבר יודע שהוא רוצה להמשיך אתכם וזה לא משנה מה תמכרו לו.
יש לכם קהל זמין, שהולך וגדל שרוצה לקנות מכם עוד ועוד, וזה היופי שבשיטה.
כמובן שיש הרבה מאוד מידע נוסף שאתם צריכים לדעת כמו:
את השאלות האלו לא נכסה בפוסט הזה אבל אני חושב שנתתי לכם כיוון נכון להמשיך איתו.
הגענו כבר לשלב יותר מתקדם. שלב שמי שמכיר אותו יכול למנף את העסק שלו בצורה מטורפת.
אני לא הולך לחפור פה יותר מידי על השיטות שקיימות בשלב זה משתי סיבות עיקריות:
דבר ראשון – אם אני יתחיל להסביר פה על השיטות המתקדמות, יש סיכוי טוב שתלכו לאיבוד. התוכן הזה מתאים רק למי שכבר מכיר בצורה טובה את כל השלבים הקודמים ויודע לפעול על פיהם.
דבר שני – אין לי מספיק מקום בפוסט הזה בשביל לדבר עליהן! הן לפחות שוות 2-3 פוסטים נפרדים.
השיטות האלו עונות בעיקר על השאלות הבאות:
דוגמא 1: איך למכור עם PAYPAL בצורה אוטומטית לחלוטין?
דוגמא 2: מה זה ספליט טסטניג? ואיך להשתמש בו בצורה נכונה להגדלת אחוזי ההמרה?
אשמח לשמוע אם אילו בעיות אתם מתמודדים היום בנוגע לשיווק באימייל. ומה מונע מכם להתחיל לשווק בצורה זו?
או בקיצור ולעניין, איזו בעיה מתוך הבעיות שהצגתי אתם הכי מתקשים?
היי חברים, כאן אורי, מייסד ומנכ”ל So Simple, האקדמיה הגדולה והותיקה ביותר בארץ למסחר באמזון וגם – סוחר בעצמי מעל…
קראו עודבכתבה זו נסביר בדיוק מה הדרכים להקים חנות ומותג באמזון והדרך להביא את המוצרים שלכם להצלחה
קראו עודשמי שמואל, הצטרפתי לאקדמיה בדיוק לפני שנה ו10 ימים (31.01.20) והיום אני עולה ללייב מיוחד במדרשה…
קראו עוד
אני הבנתי כאן , שבונים רשימה בעזרת האימיילים שמופיעים בתגובות באתר . יש עוד אפשרויות איך להגיע לאימיילים ?
אני לא ממש מבין איך הגעת למסקנה הזו. הפוסט ממש לא מדבר על זה.
אני מציע שתקרא אותו שוב 🙂
אורי
אהלן אני רועי .. לפני כשנה נמאסה עליי העבודה כשכיר רציתי להתחיל לעשות את הכסף הגדול שהוא נמצא ביוזמה,ובעבודה עצמאית .
קראתי הרבה ספרים ומתוך כל זה די הלכתי לאיבוד כי לא לגמרי הבנתי איך להפוך את הדברים למעשיים .. אני לא מת על המחשבים אבל אבל העבודה דרכם נוחה יותר ..
לא לגמרי הבנתי את שיטת המכירה דרך האינטרנט .. אני צריך תאכלס ללכת לקנות מוצר פיזי שאותו אמכור או שהכל דרך הקלקה באינטרנט ?
איך התשלום התבצע ע״י הלקוח ? לפני פתיחת העסק צריך לפתוח עוסק מורשה במס הכנסה ?
איך כל התהליך של הרכישה מתבצע בעצם ?
תודה רבה ,רועי .
לפני כשנה נמאס עליי העובדה שאני מרוויח סכומים נמוכים כשכיר והחלטתי שאני רוצה להיות עצמאי ותאמת חוץ מקריאה מרובה ופתיחת עסק שלא ממש הלך לא עשיתי יותר מידי,ואני מאוד בעיניין שלהתחיל להיכנס לעניינים וללקיחת יוזמה.. עכשיו בגדול לא ממש הבנתי את הראיון של יצירת כסף דרך האינטרנט ואיך בכלל עושים את זה.. את המוצר שלא אני הכנתי אני צריך תאכלס ללכת למכור ? ואם אני רוצה למכור נרגילות מה הקשר בין זה ובין רשימת התפוצה ? לדבר על נרגילות זה לא ממש הדבר המעניין אנשים סך הכל רוצים להשתמש במוצר.. אשמח אם תיצור איתי קשר ותסביר לי את כל העניין הזה.
תודה רועי ראובן.
היי אורי
אני מקבל הצעות שיווקיות באימייל ממישהו . שמתי לב שהשם שלו (שם השולח) משתנה כל פעם (לפי ההצעה) , ורק כשאני שם על זה את העכבר , אני מזהה שזה אותה כתובת שולח . זה נראה לי חכם מצידו אבל איך הוא עושה את זה ?
לא בטוח אבל יכול להיות שהוא שולח לך הודעות ממספר רשימות תפוצה שונות עם פרטים שונים אבל האימייל נשאר אותו דבר..
איך אני מגיסת את 100 האנשים הראשונים ברשימת התפוצה שלי?
שאלה כללית מידי לא?
יש הרבה מאוד דרכים לגיוס אנשים לרשימה. סתם דוגמא לאחת מהדרכים:
יצירת איבוק קצר שמדבר לדוגמא על “3 דרכים עיקריות ל-XXX בעסק שלך” (כמובן שהאיבוק יהיה שייך לתחום ההתמחות שלך) וכל מי שירצה את המדריך יצטרך להזין את האימייל שלו.
הרעיון הוא לתת כמה שיותר ערך לגולשים. ככל שהערך יותר גדול כך הגולשים ירצו לשמוע ממך עוד.
אורי מעניין!!!! האם אפשר לרכוש רשימת תפוצה לפי הנתונים שהמוצר שאותו מעוננים לשווק כמו לרכוש מעגרי מידע
תודה
אילן
לא עשיתי זאת אף פעם אך אני יודע שניתן לרכוש לרשימת תפוצה דרך אנשים בעלי רשימה גדולה שמציאים אותה למכירה.
לפני שאתה עושה זאת חשוב לבדוק שאותו מוכר פילח את רשימת התפוצה שלו למספר קבוצות כדי שתוכל למען את האנשים שהכי מתאימים לפרופיל של העסק שלך.
בהצלחה