גלה איך הגענו מ-$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון לחץ כאן להדרכה
שאלת את עצמך פעם איך לבנות חנות ומותג רווחיים באמזון? הכנו לך את הצעדים המדויקים לבניית מותג באמזון…
הכול התחיל בקייס סטאדי שלנו מ-2014 שמטרתו הייתה להראות כיצד ניתן להגיע בעזרת מוצר אחד באמזון ל-3,000 דולר בתוך 60 יום, כאשר באותה כמות זמן בפועל – הגענו ללמעלה מ-6100 דולר.
החלטנו לאחרונה לנסות את אותו הקייס סטאדי בכדי לראות אם אותה השיטה עדיין עובדת, ואם בעזרת מוצר אחד ניתן להגיע לאותם תוצאות, מה שגלינו היה מעניין, באותה כמות זמן ובעזרת מוצר אחד בלבד הגענו ללמעלה מ-47,000 דולר.
בוא נראה מה הצעדים שלקחנו וכיצד גם אתם יכולים להגיע לאותם תוצאות.
זהו השלב הראשון והקריטי ביותר בתהליך, בניית אבני היסוד למותג שלנו ומה שיוודא שהמוצר שלנו יימכר “כמו לחמניות” ולא יתקע לנו במחסנים של אמזון, דבר שיוביל אותנו להפסדים.
“לא נכנסים למלחמה אשר אנחנו יודעים שלא ננצח בה”, מוצר כזה אנחנו קוראים לו “מוצר מנצח”.
כאשר אנחנו מדברים על מיתוג אין הכוונה למוצר שאנחנו פשוט שמים עליו לוגו – מותג הוא הרבה יותר מזה.
כאשר אתם שומעים את השמות “Toshiba”, “LG”, “Toyota” מה עולה בראשכם? כנראה שאיכות, ביטחון, ביצועים, עוצמה וכ’ו.
למותגים שונים יש תדמית שונה, וכאשר אנחנו שומעים את שמם עולים לנו אסוציאציות שונות לראש.
אותו הדבר אתם רוצים להשיג עם המותג שלכם, שהוא יראה בעיני אנשים אחרים כפי שאתם רואים את המותגים שאתם אוהבים.
לוגו – לוגו למותג ניתן לעצב בהרבה דרכים ואתרים שונים, לדוגמא האתר “fiverr.com” שהוא אתר לפרילנסרים עם מגוון שירותים שונים, בין היתר ניתן למצוא מישהו לעיצוב לוגו בעלויות נמוכות (5-30 דולר).
אריזה – בדומה ללוגו שלנו אנחנו נרצה לעצב אריזה מקורית למוצר, שירות כזה ניתן למצוא לדוגמא באתר “99designs.com” ושם יספקו לנו עיצוב לאריזה. הסיבה שאנחנו רוצים גם אריזה ממותגת היא שזה יוצר תחושת איכות אצל הלקוחות, רוב חווית הקנייה באינטרנט מבוססת על חוש הראיה, אנשים קונים מוצרים שנראים איכותיים, מושכים ובעלי מסר ברור.
הכוונה במסר ברור היא להבליט את היתרון היחסי על המתחרים שלכם, הדרך שבה יוצרים יתרון יחסי היא ניתוח התגובות של אנשים שקנו בעבר את המוצרים של המתחרים שלנו, ושפור של התכונות שאנשים פחות אהבו.
ניתוח תגובות – אחד הקריטריונים המשפיעים על אנשים כשהם מבצעים קנייה באינטרנט ובאמזון בפרט הוא התגובות, בתהליך המיתוג אנחנו נרצה להביא מוצר שהוא טוב יותר משל המתחרים שלנו, אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות את זה היא דרך ניתוח לעומק של התגובות שלקוחות רשמו על המוצר, ובעזרת זה נדע מה אנשים פחות אהבו במוצר ומה הם יותר אהבו וכך נדע היכן לשפר והיכן לתת להם יותר.
אז איך נדע שהרעיון שלנו לשיפור המוצר באמת יעבוד? בעזרת סקר, ומיד נסביר.
סקר – בכדי לבצע סקר על הרעיון שלנו לשיפור המוצר אנחנו נצטרך תמונה של המתחרה ולהשוות אותה לתמונה ממוחשבת של המוצר שלנו, תמונה ממוחשבת של המוצר ניתן גם כן להשיג באמצעות האתר “fiverr.com”, לאחר שיש לנו תמונה כזו אנחנו נבצע סקר שבוא נבדוק איזה מהאופציות אנשים יעדיפו, אם ניצחנו ברוב של לפחות 70 אחוז מהקולות, נדע שאנחנו אכן נכנסים למלחמה שאנחנו יכולים לנצח בה.
ייצור – אחרי שאנחנו יודעים שהמוצר שלנו אכן יימכר טוב בעזרת הסקר שעשינו, ואנחנו יודעים שהמוצר רווחי בעזרת המחקר שעשינו אנחנו ניצור קשר עם הספק שלנו, נשלח לו את התמונה הממוחשבת שיצרנו ונצא לייצור.
כאשר שלב הייצור נגמר, ישנו שלב אחרון שנרצה לעשות לפני שליחת הסחורה שלנו לאמזון.
Inspection – בשלב הזה, כאשר הסחורה מוכנה ונמצאת במפעל, אנחנו נשלח חברה חיצונית, לרוב חברה סינית, אשר תשלח משהו מטעמה שיבוא למפעל ויבדוק בשבילנו שהסחורה אכן מה שהיא אמורה להיות ואכן ארוזה כפי שהיא אמורה, הוא גם יישלח לנו תמונות וסרטונים בכדי שנוכל לראות זאת בעצמנו.
שילוח – שלב זה הוא מהשלבים המרגשים בתהליך, הסחורה שלנו בדרכה לאמזון ותכף אנו נתחיל לקצור את הפירות שעמלנו עליהם.
לפני שנשלח את הסחורה שלנו לאמזון, בעזרת כך שנפתח תוכנית שילוח דרך חשבון המוכר שלנו אנחנו נקבל קוד “FNSKU” שנדביק על כל אחד מהמוצרים שלנו, זה בעצם הברקוד, ובנוסף אנחנו נקבל קוד להדביק על הקרטונים שלנו שמכילים את המוצרים, בכדי שכשהסחורה שלנו תגיע לאמזון הם יידעו לאיזה מחסן לשלוח כל קרטון.
השלב האחרון בתהליך, כרגע המוצר באמזון וכבר ניתן למצוא אותו באמצעות סרגל החיפוש שלהם. כעת אנחנו נרצה לקדם את המוצר שלנו ולהעלות את כמות המכירות שלו עם הזמן.
קידום מילות מפתח – נניח שהמוצר שלנו הוא ציליה לרכב, או באנגלית – “Car sunshade”, המטרה היא שהמוצר שלנו יופיע כמה שיותר ראשון בתוצאות החיפוש של אמזון תחת המילים המתאימות, לדוגמא כשאנשים יחפשו “Car sunshade”.
בכדי לעשות זאת צריך שאנשים ייקנו את המוצר שלנו תחת מילות החיפוש האלו, הדרך הקלה ביותר היא להתחיל עם חברים ומכרים, לבקש מהם לחפש את המילים הספציפיות האלו ולקנות את המוצר שלנו, בנוסף, אפשר באמצעות קידום ממומן לחלק ללקוחות את המוצר בעלות מופחתת ועוד מגוון דרכים, וככה המוצר יטפס עם הזמן לעמוד הראשון.
אחרי שסיימנו עם קידום למילות המפתח האלו אפשר לעבור למילות מפתח אחרות, ולקדם גם אותן.
ביקורות – מוקדם יותר דברנו על כך שאנשים קונים באמזון על סמך מה שהם רואים בעין ועל סמך ביקורות גם כן, הדרך שלנו לקבל ביקורות ולהתחרות באלו שיש להם כבר ביקורות הוא באמצעות משהו שקוראים לו – Package Insert, או בקצרה PI, אותו PI הוא דף הוראות שאנחנו מצרפים למוצר שלנו, אותו הדף ייתן לאנשים ערך מוסף כלשהו, כגון עוד אחריות, מתנה נוספת וכ’ו.
בכדי לקבל את אותו הערך המוסף הם יצטרכו לעבור תהליך כלשהו שיוביל אותם לאתר שלנו ובסופו הם ישאירו לנו ביקורת בעמוד של המוצר וכפי שאנחנו יודעים יותר ביקרות אומר שיותר אנשים ייקנו את המוצר שלנו.
ביקורות זה משהו שכמובן אסור לזייף אבל הדרכים לקבל אותם הם מאד מגוונות.
מוצר טוב מוביל ללקוחות מרוצים, לקוחות מרוצים מוביל לביקורות טובות, ביקורות טובות מובילות לדרוגים טובים ולכן פתחנו בזה שמוצר טוב זה השלב הכי חשוב
וכך בדיוק אתם יכולים להגיע ללמעלה מ-מיליון דולר בשנה.
אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על איך להקים מותג משלכם באמזון, תתאמו אתנו שיחה, ואנחנו נראה אתכם בקרוב.
היי חברים, כאן אורי, מייסד ומנכ”ל So Simple, האקדמיה הגדולה והותיקה ביותר בארץ למסחר באמזון וגם – סוחר בעצמי מעל…
קראו עודבכתבה זו נסביר בדיוק מה הדרכים להקים חנות ומותג באמזון והדרך להביא את המוצרים שלכם להצלחה
קראו עודשמי שמואל, הצטרפתי לאקדמיה בדיוק לפני שנה ו10 ימים (31.01.20) והיום אני עולה ללייב מיוחד במדרשה…
קראו עוד
בוקר טוב ראיתי את הסרטון התרשמתי אשמח לדעת כמה השקעה מינימלית ראשונית דרושה לצורך הקמת מותג ראשון