גלה איך הגענו מ-$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון לחץ כאן להדרכה
בחודשים האחרון הראש שלי התחיל להקדיש זמן מחשבה על פיתוח מערכת אינטרנטית סביב הנושא של קורסים דיגיטליים…
היו לי הרבה כיוונים בראש לגבי איך המערכת תעבוד, למי היא פונה (מי קהל היעד), ומה מייחד אותה משאר המערכות הקיימות היום…
האינסטינקט הראשוני שלי (כמו של רוב היזמים) הוא לרוץ ולפתח את הרעיון ואחר כך לנסות להתאים לו את הקהל.. אם זה טוב לי זה בטוח גם טוב לאחרים לא? לא! או לפחות לא תמיד.
הרבה מאוד יזמים יוצאים קודם כל לפיתוח הרעיון ומבזבזים חודשים שלמים והמון כסף רק כדי להבין שהרעיון שהיה להם נועד לכישלון.
ולמה? כי פשוט לא הבינו מה השוק באמת רוצה או צריך.
מכיוון שעוד לא יצאתי לפיתוח החלטתי להתחיל לחקור את כל הנושא של פיתוח רעיונות (עם פוקוס על בניית סטארטאפ). גיליתי עולם שלם של דרכים ואסטרטגיות שחייב ליישם לפני שמוציאים שקל על פיתוח.
אחרי קצת מחקרים הבנתי שקיימות 2 מודלים שונים שמשלימות אחת את השנייה ואיתן ארצה לפעול לעבר היעד (עוד על היעד בהמשך).
המודל הראשון נכנס לפעולה עוד לפני שיצאנו לפיתוח של המוצר. וולידצייה לרעיון.
בשלב הוולידצייה צריך לפנות לאנשים רלוונטים ולשמוע מה הם חושבים על הרעיון והאם יהיו מוכנים לשלם עליו כסף.
ויש גם בונוס לוולידצייה – במידה ומספר אנשים מוכנים לשים אשראי עוד לפני שהמוצר יצא לפיתוח.
וזה הדבר הראשון שאני מתכוון לעשות (ארחיב על מה בדיוק אני עושה בפוסט הבא).
ואז מגיע מודל שנקרא LEAN שהכלל שלו אומר שצריך לשחרר גרסת בטא כמה שיותר מהר. לצרף אליה אנשים ולתת להם להשתמש במוצר ואחר כך לקבל מהם פידבקים על המוצר. מה אהבו מה לא אהבו, מה הם חושבים על כל פיצ’ר, מה הפריע להם, מה היו רוצים לקבל במקום ועוד…
ואז – לשפר תוך כדי גדילה.
כמובן שבשלב ה LEAN כבר יש לך מוצר בטא קיים.
אגב, מודל ה LEAN נלקח מהרעיון THE LEAN STURTUP שהתחיל כספר והתפתחה לקהילה שלמה של יזמים שפועלים בצורה הזו. ואחרי ששמעתי את הספר דרך אודיובל אהבתי מאוד את הרעיון ולכן אבנה את המוצר בצורה הזו.
אז לסיכום ביניים:
וזה הרגע שאני הולך לעשות משהו שהרבה זמן לא עשיתי אבל בכל פעם שעשיתי אותו קיבלתי דחיפה עצומה וראיתי תוצאות משמעותיות בזמן קצר…
אני פותח רשמית את אתגר הפיתוח: מרעיון למוצר של 25,000 ₪ בחודש בתוך 6 חודשים.
נכון זה לא איזה מספר משוגע אבל מי שטיפה מבין יודע שיש דבר כזה שנקרא עקומת גדילה.
בהתחלה העסק נלחם, גדל, לומד, צובר מידע… ואז… יש את ה TIPPING POINT שזו בעצם הנקודה שפתאום הכל מתחיל להשתפר ולגדול בצורה מטורפת (דבר חיובי מאוד).
תראו לדוגמא את עקומת הגדילה של אמזון הגדולה ב 20 שנה האחרונות:
במקרה הזה אפשר לראות שלקח לאמזון כמעט 10 שנים כדי להגיע ל TIPPING POINT ומשם, השאר היסטוריה.
בכל מקרה, החלטתי לפרסם בערך פעם בשבוע את ההתקדמות שלי ועם מה בדיוק אני מתמודד בכל שלב בתהליך. אני מאמין ומקווה שזה יגרום לי להמשיך להתמקד בפרוייקט הזה כי הוא מאוד מעניין אותי ויש לי הרגשה שיש לו פוטנציאל מטורף בשוק הישראלי.
אז הנה כמה פיסות מידע סביב הפרוייקט הזה:
למי שעוקב אחרינו כבר תקופה, יודע שעשינו קייס סטאדי מ 0 ל 6000 דולר בחודש באמזון, ואז עשינו קייס סטאדי מ 0 ל 8000 ₪ בחודש עם קורסלי (שזו פלטפורמה נוספת שפיתחנו)..
ולכן מן הסתם – אני מרגיש הכי נוח להוציא סוג של קייס סטאדי שלישי בנושא SAAS (software as a service) או במילים אחרות פיתוח תוכנות ומערכות שמותאמות לדפדפנים ומציעות מנוי חודשי למשתמשים.
אז מתחילים.. ואם בא לך לעקוב אחרי ולקבל עדכונים כשיוצא פוסט חדש, פשוט תלחץ על הקישור הזה.
וגם, אפשר לעקוב אחרי עדכונים בעמוד הפייסבוק שלי. אני מעדכן שם בזמן אמת בכל פעם שמשתחרר פוסט נוסף בבלוג
תרגישו חופשי לשתף עם חברים ולהשאיר תגובות. כל עוד אני ממשיך לכתוב אני קורא את כל התגובות ומגיב לכולם.
היי חברים, כאן אורי, מייסד ומנכ”ל So Simple, האקדמיה הגדולה והותיקה ביותר בארץ למסחר באמזון וגם – סוחר בעצמי מעל…
קראו עודבכתבה זו נסביר בדיוק מה הדרכים להקים חנות ומותג באמזון והדרך להביא את המוצרים שלכם להצלחה
קראו עודשמי שמואל, הצטרפתי לאקדמיה בדיוק לפני שנה ו10 ימים (31.01.20) והיום אני עולה ללייב מיוחד במדרשה…
קראו עוד
נשמע נחמד מחכה לקרוא עוד פוסטים ולעקוב
שיהיה בהצלחה!
מחזיק לך ידיים