writer image

מאת: אורי פירוז, סוחר באמזון פרייבט לייבל (מותג פרטי) כ-13 שנה ועם למעלה מ-850 מותגים שונים. מוביל דעה, המנטור של המנטורים ויוצר האקדמיה לאמזון של SoSimple.

תאריך: 25/03/2019

תגיות “למה”

אז יצרתם את הצהרת המיתוג שלכם.

עכשיו אני רוצה שתיכנסו עמוק יותר ואני רוצה שתשאלו את עצמכם למה הלקוחות קונים את המוצר הספציפי הזה. אני אתן לכם כמה רעיונות שבעזרתם יהיה לכם קל ליצור הצהרת “למה” מעולה.

הנה 6 רעיונות שיעזרו לכם למצוא את ה”למה” שהלקוחות שלכם יוכלו להתחבר איתו. הראשון זה ביקורות ותגובות, זאת הדרך האהובה עליי למצוא כותרות טובות וסיבות למה הלקוחות שלך יקנו את המוצר שלך.

בוא נראה דוגמה של הרובוט הסלולארי הזה.

קודם כל אתחיל ואומר שאת המוצר הזה אני אטרגט לאמהות, כי הן בעצם אלה שקונות את המוצר הזה.

עכשיו… בזמן שאני מסתכל על הביקורות של המוצר אני רואה כותרת ממש מעולה: “זה השאיר את הבן שלי מבודר במשך ימים” – (בשבילי זה זהב), אני רוצה שתדמיינו Bullet Point שאומר “מספקים שעות של בידור לילד שלך” או “הילד שלך יישאר מבודר במשך ימים” או “תיתן לעצמך קצת זמן חופשי”… אני חושב שאלו נקודות בעלות עוצמה שמגיעות לשורש ה”למה” שלקוחות ירצו לקנות דווקא את המוצר שלך.

רעיון נוסף זה להשתמש במדור השאלות. בו נראה את הדוגמה של המצקת הזו:

בוא נראה את השאלה במדור הזה, זאת דוגמה נהדרת:

“האם הגודל של המצקת הזאת תספיק לפנקייק או לקנות את המצקת של ה2 אונקיות (מידה).”

אז ה”למה” במקרה הזה הוא, שהשואל רוצה גודל מצקת שביציקה אחת תביא לו פנקייק מושלם

והוא כמובן רוצה לקבל את זה בפעם אחת. וכך תוכלו לרשום: “תקבלו פנקייק מושלם במזיגה אחת”. בום הינה אתה גורם לכך שהלקוחות שלך יבינו למה הם רוצים לקנות את המוצר שלך.

ההצעה השלישית זה לדבר עם הלקוחות במדיה החברתית, זאת דרך מעולה להגיע ל”למה” הלקוחות קונים את המוצר שלכם. אני עבדתי עם מישהו שעשה עבודה ממש טובה עם זה – הוא פשוט שאל למה הלקוחות אהבו את המוצר שלו בעמוד הפייסבוק שלו והוא קיבל מאות רעיונות מעולים.

ההצעה הרביעית שיש לי לתת לכם זה ‘תמיכה רגשית', לאחרונה קראתי את הספר “אתה יכול לרפא את את חייך” של “לואיס היי” ובספר יש רעיונות מעולים שיכולים להואיל לך ליצור שורות ממש טובות בשביל הדף של המוצר שלכם, תקשיבו לתמיכה הרגשית: “מגיע לי להנות מהחיים, אני מבקשת את מה שאני רוצה, ואני מקבלת את זה באהבה ועונג” יש הרבה רגשות חיוביים במשפט הזה. תוכלו להשתמש ברעיון הזה בשביל ליצור משפט שעונה על ה”למה” בשביל המוצר שלכם. הינה עוד משפט ” אני הכוח והאחראי בחיי. אני מפנה את הדרך ולוקח את הדברים הטובים עכשיו”.

עוד משפט: “אני מביאה איזון לחיי בכך שאני אוהבת את עצמי, אני חיה היום ואוהבת את מי שאני”. האם תוכלו להשתמש במשהו בסגנון הזה למוצר שלכם שהוא לדוגמה – מזרון יוגה? או לאביזר אימון? או לאנשים שממש רוצים =איזון בחיים? האם תוכלו לתת הצהרה על למה המוצר שלכם יעזור להם להשיג את השאיפה הזו?

ההצעה החמישית היא שימוש בציטוטים מפורסמים או מעוררי השראה. תראו את הציטוט הבא של ג'ון קנדי “אין לכם ממה לפחד חוץ מהפחד עצמו”. עכשיו דמיינו שאתם רואים את הציטוט הזה ישירות או בצורה שונה בדף מוצר שאמור לתת לכם להרגיש בטוחים. מעניין לא?

וההצעה האחרונה שלי היא שירים מפורסמים, זאת דרך מעולה לקבל משפטי “למה” מעולים. אנשים ממש מתחברים לשירים כי הם נורא חזקים והם יוצרים תחושות שאנחנו מרגישים ורעיונות שאנחנו יכולים להתחבר אליהם. ביום מסוים שמעתי שיר של הלהקה One Direction והם דיברו על ילדה שמרגישה חסרת ביטחון והיא לא יודעת שהיא יפה ואז הסולן אומר “את הארת את עולמי כמו שאף אחת אחרת לא הצליחה”. אני חשבתי לעצמי שזו יכולה הצהרה טובה ב- Bullet Points בדף מוצר לתכשיר יופי, אם נשנה אותה במקצת ונכתוב: “תאירי את העולם עם היופי שלך” אתם תוכלו לקבל את הצהרות ה”למה” הללו מהרבה מקומות שונים וזה רק כמה רעיונות שהבאתי לכם.


הנה תוכנית הפעולה שלכם:

אני רוצה שתרשמו 10 טאג לינס (Taglines) ייחודיים בשביל המוצר שלכם מתוך הרעיונות שהבאתי לכם, זה אותם הצהרות ה”למה” שדיברנו עליהם, הם ממש יעזרו ללקוחות שלכם להתחבר ולהרגיש מובנים, הם לא חייבים להיות מושלמים – תזכרו שאלו רק רעיונות התחלתיים. אני מבטיח לכם שתעלו על רעיונות ממש מתוחכמים ואני רוצה שתשמרו אותם כי אנחנו נשתמש בהם במודלים העתידיים.

0 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל לא תפורסם

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.