logo

גלה איך הגענו מ-$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון לחץ כאן להדרכה

8 טיפים מהירים לגרום ליותר אנשים לקרוא את התוכן שלכם

8 טיפים מהירים לגרום ליותר אנשים לקרוא את התוכן שלכם
  • facebook
  • chat
  • whatsapp

אתם יושבים שעות מול המסך, מנסחים כל משפט שוב ושוב כדי שיצא בצורה המושלמת, הכל במצב מעולה ואז אתם לוחצים על כפתור “פרסם” ו… כלום לא קורה.

אף אחד לא קורא את התוכן שלכם!

לא תגובות, לא שיתופים בפייסבוק ולא ציוצים בטוויטר.

אתם תופסים את הראש ולא ממש מבינים למה זה קרה? מה פיספסתם? מה עשיתם לא נכון?

הרבה לא יודעים זאת, אבל יש מספר דברים מרכזיים שהופכים כותב לכותב טוב. והאמת, שאין לרובם אין קשר בכלל לכתיבה, אלא לצורת המחשבה.

יצא לי לכתוב לא מעט פוסטים ואני חייב לציין שלקח לי זמן להסתכל על הדברים בצורה שונה, בתחילת דרכו של הבלוג חשבתי שהכתיבה שלי מעולה עד שעבר זמן מסויים שהרגשתי שהדברים לא זזים. היום אני כבר בראש שונה ובראייה אחרת על איך הדברים אמורים להיות.
בפוסט זה ריכזתי עבורכם את מיטב הטיפים המובילים שלי לכתיבה נכונה ומושכת.

ארנסט אמינגווי אמר פעם – “כאשר משתמשים בהן בצורה לא ברורה, כל המילים מאבדות את עוקצן.”

איך להיות כותב מעולה? 8 טיפים לכתיבה מושכת – יוצאים לדרך!

    1. תישארו ממוקדים במטרה

      מיקוד זה אולי הדבר החשוב ביותר מכל שאר הטיפים האחרים. אל תכתבו רק בשביל להגיד שכתבתם. כשכותבים בצורה כללית מידי על נושא מסויים זה יוצר מצב של חוסר הבנה כללית אצל הקוראים. תחשבו לרגע, מה נשמע לכם יותר מושך? אם הייתם קוראים פוסט על
      “איך לקדם את העסק?” לעומת פוסט על “איך לקדם את העסק בעזרת פייסבוק?”.

      הפוסט הראשון מדבר על נושא כללי מידי והתוכן שבו יכיל נקודות כלליות על קידום עסקים. לעומת הפוסט השני שגם מדבר על נושא יותר ספציפי וגם מיידע מראש את הקוראים למה הם צריכים לצפות.

      הרעיון הוא להחליט על נושא ספציפי וממוקד בתוך הנושא הגדול יותר, ולפרט אך ורק עליו. כך אתם גם יוצרים פוסט מעניין וגם שומרים על הקוראים שלכם ממוקדים.

    2. תנו ערך ככל שניתן

      אל תחששו לפרוס בפני הקוראים את התוכן הכי מפורט ומדויק שלכם, והדבר הזה נכון לא רק לכתיבת פוסטים.
      בניגוד למה שהרבה חושבים, יצירת תוכן עם ערך רב יגרום לקורא לרצות לדעת עוד על הנושא.
      ומכיוון שאני בקטע של פתגמים היום, תרשו לי להוסיף עוד ציטוט שקראתי פעם (לא זוכר ממש של מי, שאמר) – “ככל שאני יודע יותר, כך אני יותר מבין שאני לא יודע כלום” – כלומר, ככל שתזינו את הקוראים בעוד מידע מדויק, כך הם ירצו ללמוד מכם יותר ויותר.

    3. מינימום של 400 מילים – אם כדי לנצל בצורה טובה

      פוסטים קצרים מידי גורמים לשתי בעיות עיקריות:

      • מסר לא ברור
        אי אפשר להעביר את המסר שלכם בפוסט שהוא קצר מידי. וגם אם אתם חושבים שהצלחתם אז זה רק בגלל שאתם כתבתם אותו והנושא מוכר לכם. אבל מי שקורא את הפוסט בפעם הראשונה יצא בתחושת בלבול גדולה מידי ולא יבין מה המסר אותו תכננתם להעביר.
      • גוגל לא אוהב את זה
        גוגל לא אוהב פוסטים קצרים מידי! הסיבה היא שלגוגל חשוב מאוד חווית הגלישה של הגולשים באתר. אחת מהנקודות המרכזיות שגוגל לוקחים בחשבון היא הצורה בה אתם מעבירים את המידע לגולשים. גוגל יודעים שפוסטים קצרים הם רק בשביל “לצאת מידי חובה” ויודעים שאין בהם מספיק מידע כדי להעביר את המסר לקוראי הפוסט.
        במידה והפוסטים שלכם יהיו קצרים מידי, יש סיכוי טוב שתקבלו עונשים מגוגל כמו הורדת איכות האתר (Page Rank).
    4. דברו בצורה יותר מעניינת ופחות “אינטליגנטית”

      תוכן עם מילים גבוהות הוא תוכן לא ברור. כן, אני יודע, חשוב לכם לכתוב ברמה גבוהה. אבל זו בדיוק הבעיה. אתם לא צריכים לעשות את מה שהכי חשוב לכם, תעשו את מה שהכי חשוב לקוראים שלכם במטרה להעביר להם את המסר בצורה הברורה ביותר.
      במקום לכתוב – בהסתמך על דרישת השוק בעבודה, הסקתי שישנו ביקוש עז לעובדים בעלי אורך רוח.
      תכתבו – על פי המצב בשוק, הבנתי שקיים ביקוש רב לעובדים סבלניים.
      בסופו של דבר, אתם לא מנסחים מכתב של עורכי דין. המטרה שלכם היא שהגולשים יקראו את כל המאמר, יבינו אותו ולא יאבדו את החשק במהלך הקריאה.

נהנים מהפוסט? עשו לרגע הפסקה ושתפו אותו עם חבריכם בפייסבוק

  1. הכל מתחיל בכותרת

    אתם יודעים מה המטרה של הכותרת? תחשבו טוב..
    המטרה של הכותרת היא לסקרן אתכם מספיק בשביל להיכנס לפוסט ולקרוא את הפסקה הראשונה.
    ואתם יודעים מה המטרה של הפסקה הראשונה?
    ניחשתם נכון! לגרום לכם לקרוא את הפסקה השנייה.
    ובמילים אחרות, תקדישו מחשבה רבה לתכנים שאתם מפרסמים באתר וכתבו אותם בצורה שתהיה מספיק מעניינת ומושכת.
    ברור שלא תצליחו להגיע לכל הקוראים, אבל אחוזי הקריאה יעלו משמעותית.

  2. זכר, נקבה או רבים?

    מאמר לא תקין הוא מאמר שבתחילתו פונה ברבים, לאחר מכן בזכר ומסיים בנקבה. אנחנו כותבים בעברית ולכן הבעיה הזו יותר מורגשת. כדי למנוע בעיות מסוג זה, אפשר לומר שאנחנו מחויבים לכתוב בשפת רבים. כמובן שזה במידה ואתם מעוניינים לפנות לשני המינים.
    עם זאת, קיימת דרך נוספת לכתיבה שמאפשרת לפנות לשני המינים על ידי פנייה במילים שמתאימות גם לזכר וגם לנקבה. לדוגמה:
    “מה שלומך? השורות האלו נכתבות אך ורק בשבילך, כדי להציג לך צורת כתיבה שונה. הינך רואה למה אני מתכוון?”
    השורה הזו פונה לשני המינים אבל למען האמת, הרבה פחות נוחה לכתיבה. צריך לשקול כל מילה מחדש ולהחליף מילים שלא מתאימות במילים שונות וזה סתם יוצר בלגן וסרבול.
    לסיכום פסקה זו – אני ממליץ תמיד לכתוב ברבים. הרבה יותר נוח וברור לשני הצדדים (לכותב ולקורא).

  3. כתבו בתבנית נכונה

    אנשים אוהבים לסרוק מאמרים. לא כולם קוראים את כל המאמר, וזה לא אומר שהוא לא מעניין, זה רק אומר שיש אנשים שמחפשים מידע מהיר.
    אל תתבאסו מזה, תלכו עם הזרם!
    אם יש לכם נושא מורכב שאתם מעוניינים לשתף עם הקוראים, במקום לפרט עליו יותר מידי, אולי תחשבו לפרק אותו לחתיכות יותר קטנות וליצור סדרת פוסטים בנושא. בצורה הזו גם תעזרו לקוראים “לעכל” את המידע בצורה יותר טובה וגם תגרמו להם לחזור שוב לאתר להמשך קריאה.
    דרך טובה לעזור לקוראים בקריאה היא ליצור תבנית למאמר. הנה תבנית טובה שבה אני משתמש מידי פעם:

    • התחילו בשאלה/ בעיה ותיאור קצר שלה
    • פרטו עליה והסבירו שבמהלך הפוסט אתם הולך לתת לה פתרון
    • תנו פתרון!
    • בקשו את דעתם בנושא
  4. את זה אני משאיר לכם

    ישנם עוד הרבה מאוד טיפים לכתיבה נכונה ואני מעוניין שתספרו לי על טיפים נוספים שאתם משתמשים בהם בכתיבה שלכם.
    זה יכול להיות כל דבר שעולה לכם לראש. אולי סוג הפונט שאתם משתמשים בו ומרגישים שהוא הרבה יותר ברור מפונטים אחרים או אולי גודל הכתב שעוזר לכם להעביר את המסר בצורה יותר ברורה או אולי בכלל משהו ששייך לטעויות כתיב..
    במידה והטיפ יהיה מספיק מעניין ומיוחד, אשקול להכניס אותו לפוסט הזה כחלק מרשימת הטיפים.

זה הכל להפעם. הפוסט הזה הגיע ל-1000 מילים ואם הגעתם עד לשורה הזו, עשו טובה – שתפו בפייסבוק והשאירו תגובה.


גלה איך הגענו מ -$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון!


7 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל לא תפורסם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • ברוך
    18/12/2012 at  18:13 Reply

    אורי,
    תודה רבה על כל המאמץ והאנרגיה שאתה משקיע בעזרה וסיוע לאנשים, בדרך להקמת האתר שלהם.
    בהחלט טיפים שימושיים.
    אני מוצא בפוסט הזה הרבה עניין מכיוון שגם אני בתחילת הדרך וחשוב לי למשוך את האנשים ולגרום להם לחזור עוד לאתר שלי.

    בברכה
    ברוך

    • אורי לוי
      31/12/2012 at  14:48 Reply

      היי ברוך, שמח שיכולתי לעזור 🙂

  • אביתר
    21/03/2013 at  22:05 Reply

    ב”ה

    יש לי עוד טיפ:
    כדאי לתבל את הכתיבה בהומור,אנשים נמשכים להומור כמו דבורים לדבש.

  • יאיר
    20/11/2013 at  07:47 Reply

    נהניתי. תודה

    הערה אחת לגבי שגיאות כתיב.
    כדאי לעשות הגהה מהירה כי יש פה ושם שגיאות מביכות למשל ״בצורה הזו גם תעזרו לקוראים “לעקל” את המידע״ משמעות עיקול כמו הוצאה לפועל בעוד הכוונה היא עיכול כמו אוכל.
    בברכה

    • אורי לוי
      20/11/2013 at  16:05 Reply

      נחמד לראות שאתה מתקן אותי כי זה קודם כל אומר לי שקראת את כל הפוסט וזה כבר עושה אותי שמח.
      בד”כ אני כותב בלהט הרגע, דבר שמעודד טעויות כתיב “מביכות” ולפעמים אני פשוט.. טועה.
      אז תודה על התיקון ואם בא לך שלח לי אימייל שמרכז את כל הטעויות שמצאת ואתקן 🙂

  • יניב
    15/04/2014 at  10:25 Reply

    אתר מעולה . כתוב בצורה קולחת ומהנה . כל הכבוד
    על הרצון והיכולת לתרום מנסיונך.

    • אורי לוי
      15/04/2014 at  22:11 Reply

      תודה רבה!

התחבר לאזור האישי

הזן פרטים

אני מאשר את תנאי השימוש באתר