פתוח לקריאה בחינם: הנה התחזית המלאה להצלחת המותג שלך באמזון בשנת 2019 והלאה…

writer image

מאת: אורי פירוז, סוחר באמזון פרייבט לייבל (מותג פרטי) כ-13 שנה ועם למעלה מ-850 מותגים שונים. מוביל דעה, המנטור של המנטורים ויוצר האקדמיה לאמזון של SoSimple.

תאריך: 14/11/2019

המשך משיעור #1: המדריך המלא ליצירת אסטרטגיית שיווק שתעיף את המותג שלך מעל המתחרים שלך באמזון

 

ככל שעובר הזמן – זה הופך להיות ברור יותר ויותר שאין תחליף לביקורות טובות למוצר שלנו באמזון..

לא משנה כמה שיטות שיווק אנחנו נפעיל על המותג שלנו..

לא משנה כמה חזק נדחוף אותו למעלה…

אחוז ההמרה שלנו לא יגדל ללא כמות מספקת של רוויוס טובים ואיכותיים.

אני אוהב להסתכל על רוויוס טובים כעל תוצאה של בניית מותג בצורה מעולה.

ברמת המאקרו אפשר לומר שרוויוס (ביקורות) הם עדויות לבניית מוצר טוב עם שירות טוב ששווה את המחיר שלו.

להקים מותג פרטי Private Label זאת תוצאה של בניית כל האלמנטים בצורה נכונה עד שבמחסנים של אמזון FBA מתקבל מוצר מצוין שכל תפקידו הוא לכבוש את הפסגה.

אלו הן היסודות של הקמת העסק שלך וכאשר הוא נבנה בצורה נכונה עם מחשבה תחילה התוצאות יכולות לעלות על כל דמיון!

השאלות שצריכות להישאל טרם הבאת מותג פרטי ( Private Label)  לאמזון או בכלל טרם הקמת עסק של מותג פרטי באמזון הן:

– האם השוק שאני נכנס אליו יש לו פוטנציאל מכירות שמספק אותי?
– האם אני יכול לחדש/לתקן משהו בשוק הזה ?
– מה ההיתרון התחרותי שלי אל מול המתחרים הקיימים? ומומלץ שיהיה לך את התשובות…

כאשר המוצר שלך רק הגיע לאמזון הסיפור הוא כבר שונה וההסתכלות כבר יורדת לרזולוציות אחרות..

והשאלות שנשאלות ע”י המוכרים כמובן גם הן אחרות:

– איך אני מתחיל למכור את היחידות הראשונות שלי?
– איך אני משיג רוויוס?
– איך אני מביא קונים מפרסום בתוך אמזון?
– איך אני מפרסם מחוץ לאמזון?

ואלו כמובן רק השאלות שאני מאמין שרוב המוכרים שואלים את עצמם כאשר הם מתחילים לסחור באמזון..

יש כמובן עוד המון שאלות שהם לא שואלים וצריכים לשאול – אבל זאת כבר רמה אחרת של תובנות ואני בטוח שהם יגיעו לשם אם יתמידו בתחום.

אבל לפני שאתקדם לנושאים שציינתי למעלה אצא מנקודת הנחה שהמוצר שלך פעיל אמזון ואתה פשוט שואל את עצמך..

“למה אף אחד לא קונה את המוצר שלי?”

השאלה הזאת היא למעשה חרב פיפיות כי יש משפט שאומר שכשאתה מפנה אצבע מאשימה למישהו – ישנן 3 אצבעות שמופנות אליך…

השאלה שאתה באמת צריך לשאול את עצמך היא:

“האם המוצר שלי מרגיש טוב מספיק בשביל הלקוחות שלי?”

בסופו של יום מעטים הם מאוד האלמנטים שמשפיעים על ההחלטה של הלקוחות שלנו לרכוש דווקא את המותג שלנו ולא את המותגים של המתחרים שלנו באמזון.

על רוב האלמנטים אנחנו יכולים לשלוט אבל יש אלמנטים שלא ניתן לשלוט עליהם והם מהווים נדבך חשוב מאוד בהחלטה של הלקוחות שלנו לרכוש דווקא את המותג שלנו ומכפילי כח בעצמם.

וכשאני מדבר על אלמנטים שניתן לשלוט עליהם אני מתכוון ל:

1. מחיר המוצר שלנו
2. התמונה של המוצר שלנו
3. כותרת או תיאור המוצר

ויש גם את האלמנטים שאין ביכולתנו לשלוט עליהם:
4. ביקורות (רוויוס)
5. תג

הרי ברור לנו שהאלמנטים האלו הם המראה החיצונית למותג שלנו.

אם נעמיד את המוצר שלנו ליד המתחרים שלנו במילות מפתח רלוונטיות וניצור השוואה ב-5 האלמנטים הללו:
1. מחיר 2. תמונה 3. כותרת 4. ביקורות 5. תגים

יהיה ממש קל להבין שאלו הם האלמנטים המרכזיים שיכריעו האם הלקוחות שלנו ילחצו עלינו או ילחצו על המתחרים שלנו.

השילוב הנכון בין מחיר, תמונה, כותרת וביקורות חיוביות הוא המפתח למכירות רבות (לאחר שהמוצר שלנו הגיע לאמזון), ומכירות רבות הם המפתח להשגת תגים כמו Best Seller ו Amazon Choice.

אני אוהב לחשוב על התג עצמו כמכפיל כח..

לא רק שהוא נותן לנו את האינדיקציה שאנחנו אלו שמוכרים הכי הרבה – אלה התג בעצמו מוסיף לנו עוד מכירות שכן הנוכחות שלו על המוצר שלנו גורמת ללקוחות הפוטנציאלים שלנו לרצות לרכוש אותו עוד יותר – ואכן זה מה שקורה בפועל רוב הלקוחות חושבים שמוצר שנמכר הכי טוב הוא בהכרח הכי טוב (כי כולם קונים אותו) וזה יוצר את אפקט העדר

אז בפעם הבאה שאתה שואל את עצמך “למה אף אחד לא קונה את המוצר שלי?”

כנס רגע לראש של הלקוח שלך …

תשאל את עצמך האם המוצר שלך מרגיש טוב מספיק בשביל הלקוחות שלך כדי שיגיעו וירכשו אותו?

כמו שאתה הולך לקנות בחנות אונליין ועושה השוואות למיניהם אני מניח שאתה לא בהכרח בוחר את המוצר הכי זול או הכי יקר אלה את המוצר שנותן לך את הכי הרבה ערך יחסית למחיר שלו – תתרגל לזה שגם הלקוחות שלך תמיד שואלים את עצמם IS IT WORTH MY DOLLAR?

עכשיו כשכל זה נאמר נשאלת השאלה:
איך אפשר למקסם מכירות עם האלמנטים שיש לנו שליטה עליהם?

 

אורי לוי
0 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל לא תפורסם

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.