גלה איך הגענו מ-$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון לחץ כאן להדרכה
את אתר הנישה שלי הקמתי לפני שנה בערך בעיקר על סמך הידע האישי שצברתי. לא הסתמכתי על שום קורס או גורם שיכוון אותי ולכן בכל פעולה שביצעתי, אף פעם לא ידעתי האם אני פועל בדרך הנכונה.
מכיוון שלכל אורך הדרך פעלתי בעיקר על פי תחושה, לא יכולתי לחזות מראש האם השיטות שבהם נקטתי נכונות וכיצד גוגל תגיב לכל מהלך.
מאז ועד היום, האתר הספיק לעבור שני עדכוני גוגל משמעותיים והתוצאות די מדהימות בעיניי.
הקמת אתר נישה בפעם הראשונה וללא הכוונה משום בעל ידע, זה דבר די קשה ומבלבל. כל צעד מצריך מחשבה רבה, קריאה בעשרות מקורות והרבה ניסוי וטעייה. בראיה לאחור, מסתבר שהרבה מפעולות הקידום שביצעתי בתוך ומחוץ לאתר היו נכונות ופעלו לטובתי. בפוסט זה אציג לכם את כל הנתונים על האתר כולל תמונות מגוגל אנליטיקס והדירוג בגוגל.
בשנה האחרונה גוגל לקחו קשה את כל נושא חווית הגולש באתרים והקידום המוגזם שביצעו אותם בעלי האתרים כדי להקפיץ את האתר שלהם למקומות הראשונים בדירוג.
מסתבר, שבתוצאות החיפוש בגוגל הופיעו יותר ויותר אתרים עם תכנים שלא מועילים לגולשים, תכנים אלו פורסמו באתר אך ורק למטרת קידום וכך נוצר מצב שהרבה אתרים עם תוכן מטעה ובאיכות נמוכה, קודמו עד למקומות הראשונים בדירוג.
גוגל הבינו שהדבר החשוב ביותר באתר זה חווית המשתמש וכתוצאה מכך הוציאו מספר עדכונים גדולים במטרה להפוך את האינטרנט לאזור יותר “נקי”.
אתרים עם תוכן מועיל ומעניין ,שהשקיעו בגולשים שלהם במטרה לספק חווית משתמש טובה הוקפצו בדירוג, בעוד שאתרים שלא חשבו על הגולשים, ירדו בדירוג בצורה קיצונית וחלקם אפילו נעלמו לגמרי מתוצאות החיפוש.
בגדול, כל העדכונים האלו נועדו להביא את חווית הגלישה לכמה שיותר אמיתית ונכונה.
נהנים מהפוסט? – שתפו סדרת פוסטים זו עם חבריכם
הסיבה שאני הולך לחשוף מידע ונתונים מהאתר שלי היא בין היתר, בכדי לעזור לכם לפעול בדרך הנכונה ולהבין שהרעיון שעומד מאחורי הקמת אתר שותפים הוא קודם כל בשביל לתרום מידע וערך רב לגולשים שמגיעים לנו לאתר במטרה לברר יותר פרטים על המוצר או השירות אותו אנו מקדמים.
בנוסף, קחו בחשבון שהקמת אתר שמכוון לגולשים יגביר את אחוז ההמרות, יקטין את כמות הגולשים שיצאו לנו מהאתר בשניות הראשונות (Bounce Rate) וכתוצאה מכך, האתר יקבל עדיפות בדירוג על פני המתחרים.
אחרי חיפושים רבים ברחבי האינטרנט אחר מוצר שעונה לכל ההגדרות הנכונות, החלטתי לקדם מוצר בשם Paint Zoom שמשתייך לקטגוריה של צביעת הבית. בגדול, המוצר מאפשר לאנשים לצבוע אזורים שונים בביתם בצורה הרבה יותר מהירה ומדוייקת.
(הנתונים מסתמכים על כלי מילות המפתח של גוגל)
כך שאם מחברים את סך כל החיפושים החודשיים (המדויקים) מגיעים ל- 7200 גולשים פוטנציאלים שיכולים להגיע לאתר שלי ולהכניס לי הרבה מאוד כסף!
כיום האתר ממוקם בעמוד הראשון בגוגל ב-2 ממילות המפתח האלו והן מדורגות כרגע במקומות 7-8 בעמוד הראשון של גוגל. המילה השלישית (Paint Zoom Complaints) מדורגת במקום ה-5 בעמוד השני.
אם אתם מעוניינים להיכנס ולראות בעצמכם את הדירוג לא תוכלו להיכנס לבצע בגוגל חיפוש רגיל על מילות המפתח האלו כיוון שהאתר מקודם במנוע החיפוש של גוגל בארצות הברית וקנדה.
כדי לבצע חיפוש בגוגל ארצות הברית כנסו לקישור הזה: https://www.google.com/webhp?complete=1&hl=en
בדוח אנליטיקס שלפניכם תוכלו לראות עלייה של 598% בכמות הגולשים שהגיעו לאתר.
מבחינת אחוזים זה נשמע מטורף אבל עדיין מדובר על מספרים קטנים יחסית.
כיום כשהאתר מדורג בעמוד הראשון בגוגל ב-3 מילות מפתח שונות, התנועה שמגיעה לאתר נעה באזור ה- 400 מבקרים ייחודיים בחודש. המטרה שלי היא להגיע עם שלושת המילים למקום הראשון בגוגל, דבר שלדעתי יקפיץ את כמות המבקרים באתר מ-400 מבקרים בחודש ל- 3000-4000 מבקרים ייחודיים בכל חודש!
לפני קצת יותר מחודש בערך התחיל האתר לצבור תאוצה ולהתברג יותר ויותר גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. עד אז האתר לא הכניס דולר אחד ולמען האמת די התייאשתי ממנו וכבר לא חשבתי שאראה ממנו הכנסה כלשהי.
מרגע שהגיע האתר לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, החל לצבור כניסות גולשים בכל יום.
אחרי חודשים ארוכים של המתנה, הצלחתי בחודש האחרון ליצור הכנסה של $140 מהאתר!
מהו אחוז ההמרה כרגע?
על כל מכירה שמתבצעת מהקישורים שבאתר אני מרוויח עמלה של $35.
בחודש יוני 2012 היו לאתר כ- 395 כניסות מבקרים שיצרו לי הכנסה של $140.
$140 לחלק ל $35 שווים 4 המרות.
כלומר, על כל 100 כניסות לאתר בממוצע, אני מרוויח עמלה אחת.
בחישוב מהיר זה שווה לאחוז אחד המרה.
כך שכרגע אני צריך להתמקד בשני מטרות עיקריות:
האם זה אפשרי וכמה זמן זה ייקח? זו שאלה ממש טובה, אבל מה שבטוח הוא שאני ינסה להשיג את המטרות האלו כמה שיותר מהר כדי לממש במלואו את הפוטנציאל של אתר הנישה שלי.
שני הפוסטים הראשונים בסדרה נכתבו לשני מטרות עיקריות:
פגשתי ואני עדיין פוגש הרבה אנשים ששמעו פעם על הדבר הזה שנקרא תוכניות שותפים ושאפשר לעשות מזה הרבה כסף ואחרי שהחליטו לברר קצת על הנושא, גילו שיש יותר מידי מידע מפוזר ומבלבל בכל רחבי הרשת, דבר שישר הבריח אותם מזה.
החלטתי שהדבר הטוב ביותר עבור אלו שרוצים להתחיל אבל יותר מידי מבולבלים, יהיה לפשט את המידע בצורה מעניינת ומורחבת ככל האפשר.
ולסיום סיומת…
מה דעתכם על אתרי נישה? האם יש לכם ניסיון עם אתרי נישה או עם תוכניות שותפים בכלל? והאם יש נושאים נוספים השייכים לנושא קידום אתרים שהייתם רוצים שאדבר עליהם?
הזינו כתובת אימייל כדי לקבל עדכונים על הפוסטים הבאים ישירות לתיבת האימייל שלכם.
פוסטים נוספים בסדרת אתר השותפים הראשון שלי:
היי חברים, כאן אורי, מייסד ומנכ”ל So Simple, האקדמיה הגדולה והותיקה ביותר בארץ למסחר באמזון וגם – סוחר בעצמי מעל…
קראו עודבכתבה זו נסביר בדיוק מה הדרכים להקים חנות ומותג באמזון והדרך להביא את המוצרים שלכם להצלחה
קראו עודשמי שמואל, הצטרפתי לאקדמיה בדיוק לפני שנה ו10 ימים (31.01.20) והיום אני עולה ללייב מיוחד במדרשה…
קראו עוד
אתה מתעלה על עצמך מפעם לפעם… איזה כיף לקרוא כאלה פוסטים מושקעים!!!
תמשיך להיות יצירתי כזה….
אורי היי,
ראשית אני מוכרח להחמיא לך על הפתיחות, אני יודע שבתחום הזה כולם מנסים לשמור את הקלפים צמוד לחזה
ואני חושב שעצם העובדה שאתה אמיץ לחלוק מידע מפורט ואמיתי במקום מידע בסיסי שקיים בכל מקום ברשת, תוביל אותך להצלחה גדולה בבלוג הזה ובכלל.
לעצם העניין האם חשבת להרחיב את האתר למילות מפתח משניות ובכך להפוך אותו לאתר המסקר הנושא באופן מורחב?
גוגל אוהב אתרים כאלה ומקדם אותם למקום הראשון במילות המפתח הראשיות.
היי יוסי, תודה רבה על המחמאות. אני נהנה לשתף את הגולשים שלי בידע והניסיון האישיים שלי בתקווה שיתרמו גם להם. אם הצלחתי לעזור אפילו לבן אדם אחד להצליח, זה הדבר שהכי ישמח אותי.
לגבי שאלתך, בפוסט הקודם דיברתי על 3 סוגי נישה עיקריים. הסוג אותו אני בחרתי מתמקד במוצר אחד בקטגוריה אחת. בדרך כלל באתרים שמסקרים מוצר אחד, כמות המידע שניתן לפרט עליו מוגבלת, מה שאומר שאין יותר מידי מילות מפתח שמתבצעות בהן כמויות גדולות של חיפושים ולכן אני מתמקד במילות המפתח האלו בלבד.
בהחלט כשמדובר באתרים שבהם הנישה יותר כללית ומורחבת, יש הרבה יותר מקום לסיקורים ולהגדלת מילות המפתח אבל באתרי נישה קטנים, מדובר על לא יותר מ-10 פוסטים על המוצר ובאתר בכלל.
מקווה שעזרתי, תודה על התגובה!
היי אורי
המאמר באמת מקצועי . תוכל לענות על כמה שאלות , בבקשה ?
המשך
1 . איך מגדילים יחס המרה ? 2. הגרפים של כמות גולשים , זה נראה מגוגל אנליטיקס . הבנתי שיש שם בעייה לנטרל כניסות של בעל האתר . תודה .
היי מתי,
לגבי הגדלת יחס המרה יש מספר דרכים עליהם אני ידבר בפוסטים יותר מתקדמים בסדרה. תודה על הסבלנות.
לגבהי ניטרול כניסות בעל אתר – ניתן (ואפילו רצוי) להגדיר את זה בפילטרים של גוגל אנטליטיקס.
בעיקרון צריך להכניס קוד שמבטל את הספירה במידה ומדובר בבעל האתר.
כדי להפעיל את הקוד כנס ל- ‘מנהל מערכת’ => ‘הגדרות פרופיל’ => ותחת ‘אל תכלול פרמטרים של שאילתת כתובת אתר’ תוסיף את הקוד הזה ‘preview=true|wp-admin’ (ללא הגרשיים) ותשמור
בהצלחה
[…] אתר השותפים הראשון שלי – חשיפת האתר (15/07/2012) Tweet […]
[…] את אתר הנישה הראשון שלי, לרגע לא שיערתי שצריך לחשוב גם על הגולשים באתר. כלומר, […]
[…] אתר השותפים הראשון שלי – חשיפת האתר (15/07/2012) […]
תודה על כל המידע. שאלה לגבי התוכן: אחרי שבחרת נישה, מאיפה השגת את התוכן כדי למלא את האתר?
היי ברק לגבי התוכן אתה תצטרך לייצר תוכן לאתר שלך שיעניין את הצופים שלך באתר
יש המון מקורות באינטרנט למצוא תוכן למוצר שלך שיעניין את הקונים הפוטנציאליים שלך