fbpx
logo

גלה איך הגענו מ-$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון לחץ כאן להדרכה

אתר השותפים הראשון שלי – מחקר מילות מפתח – חלק ראשון

אתר השותפים הראשון שלי
  • facebook
  • chat
  • whatsapp

הפוסט הבא בסדרה מוקדש כולו לבחירת מוצר מנצח בנישה שבה אנו מתמקדים.
מוצר שיעמוד בקריטריונים מסוימים שרצוי מאוד שיהיו לו כדי שבאמת נוכל לראות רווח ממשי.

השלב הזה חשוב מאוד בתהליך ההקמה. כאשר גולשים מגיעים לאתר הנישה שלכם, לא ממש מעניין אותם כמה זמן האתר שלכם קיים, כמה רווחי הוא ומי עומד מאחוריו. מה שהגולשים מחפשים זה מוצר שיתן להם פתרון טוב ויעיל לבעיה שאיתה הם מתמודדים.

רוב אתרי הנישה נכשלים ממספר סיבות מרכזיות כאשר אחת מהן היא בחירת מוצר לטובת האינטרס האישי. מוצר כזה מתמקד אך ורק בתועלות שיכול להניב לבעל האתר. מוצרים שלא תורמים ערך לגולשים, לא יחזיקו יותר מידי זמן (השמועות באינטרנט מתפשטות מהר) וכך יוצא שכל העבודה הקשה שהשקעתם במחקר, הקמת האתר, וקידומו בגוגל- נזרקת לפח.
אותם האנשים שיודעים לחשוב לטובת הגולשים שמגיעים לאתר, ירוויחו לטווח הרחוק.

הערת ביניים: כאשר אני אומר “מוצר” אני מתכוון למוצרים ושירותים. לא ממש נוח לרשום בכל פעם מוצר/שירות.

הדבר הכי חשוב שלא הבנתי בתחילת הדרך

כשהקמתי את אתר הנישה הראשון שלי, לרגע לא שיערתי שצריך לחשוב גם על הגולשים באתר. כלומר, כל מה שעניין אותי זה לקדם את האתר לעמוד הראשון ולהכניס מזה כסף. אמנם לעשות כסף באינטרנט היה ונשאר היעד הראשי אבל מה שלא הבנתי באותה תקופה זה שתמיד חייב להסתכל מנקודת מבטו של הגולש. להבין מה הכי יעזור לו ללמוד על המוצר (ולא רק אילו מילות מפתח הכי יקדמו אותי בגוגל) ואיזה מוצר הכי יעזור לו (ולא רק איזה מוצר יכניס לי הכי הרבה כסף) כי פה טמונה ההצלחה:

ככל שתחשבו יותר על הגולשים, כך התגמול שתקבלו יהיה יותר גדול.

המשפט הזה הוא הבסיס לכל הידע שאחלוק אתכם עכשיו ובעתיד.

לכן, כאשר אתם ניגשים לבחור מוצר או מוצרים לאתר, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. מה הערך שהמוצר נותן לגולשים המגיעים לי לאתר?
  2. האם אני מציע לגולשים פתרון טוב שיפתור להם את הבעיות?

נהנים מהפוסט? עשו לרגע הפסקה ושתפו אותו עם חבריכם בפייסבוק

מהם האלמנטים המרכזיים לבחירת מוצר מנצח?

אחרי שהבנתם את המשמעות לבחירת מוצר, נעבור כעת לשלבים המעשיים שצריך לבצע כדי להבטיח בחירת מוצר שעומד בכל הקריטריונים.

צעד ראשון – בחירת סוג המוצר

הצעד הזה מתמקד כולו בכיוון בו אתם בוחרים ללכת עם אתר הנישה.
ישנם 3 אפשרויות ראשיות שבהן האתר שלכם יכול להתמקד.

  1. שירותי תוכן
    שירותי תוכן זה כל דבר אותו הגולשים רוכשים באינטרנט ומטרתו היא לספק להם מידע, הכוונה או עזרה כלשהי דרך האינטרנט.
    מספר דוגמאות לשירותי תוכן יכולות להיות: קורסים אינטרנטיים, ספרי הדרכה, או מנוי לאתרים המספקים ידע.
  2. מוצרי תוכנה
    מוצר תוכנה הינו תוכנת מחשב או תוכנה וובית (כלומר פועלת מתוך האתר).
    דוגמאות למוצרי תוכנה יהיו בין השאר: תוכנות ליצירת קישורים לאתר, תוכנות אנטי-וירוס למיניהם או פלאגינים לוורדפרס.
  3. מוצר פיזי
    כמו שאתם יכולים להבין, מדובר במוצרים אשר נשלחים בדואר רגיל ומגיעים עד לבית.
    לדוגמא: מוצרים לבית, ספרים או פלאפונים.

צעד שני – לדעת היכן לחפש מוצרים

בגדול, חיפוש מוצרים זו תורה שלמה בתוך כל נושא תוכניות השותפים.
ישנם מספר מקומות מרכזיים שבהם ניתן לקבל רעיונות למוצרים שאותם אנו רוצים לקדם ולכן בהם נתמקד:

  • אמזון – האתר מספר אחד למציאת עשרות אלפי מוצרים פיזיים לצורך קידום. בכל יום מתווספים מוצרים חדשים ששווה לבדוק. אם אתם מעוניינים לקדם מוצרים מסוג זה, כדי להתחיל את החיפוש באתר אמזון.
  • קליקבנק – אתר זה הינו אתר תוכניות שותפים לשירותי תוכן ומוצרי תוכנה. היופי שבדבר הוא שאין צורך להתמודד עם משלוחים בדואר. כיוון ששירותי התוכן ומוצרי התוכנה הם אינטרנטיים, זמן ההספקה הוא מיידי. בנוסף, ניתן לקדם אותם לכל העולם ולא רק לארצות מוגדרות מראש.
  • OfferVault – אתר אשר מציג רשימה של עשרות חברות של תוכניות שותפים ובתוך כל חברה, את כל המוצרים שהיא מקדמת. באתר זה ניתן למצוא את שלושת סוגי המוצרים עליהם דיברנו. באתר קיים חיפוש מתקדם המאפשר לבחור קטגוריות שמתאימות לנו, ארצות שבהן נרצה להתמקד וסוגי תנועה.
    בהחלט מקום טוב לקבלת רעיונות ומציאת מוצרים.

צעד שלישי – רשימה של המוצרים שנרצה לקדם

אחרי שבחרתם את סוג המוצר שבו יתמקד האתר, הגיע הזמן לבחור את המוצר הנכון. לשם כך, צרו רשימה של 5-10 מוצרים אליהם הכי התחברתם ועליהם תרצו שיתבסס אתר הנישה.

עוד לפני שניגשים לכלי מילות המפתח של גוגל לצורך המחקר המעמיק, צריך קודם לסנן את המוצרים שלא עומדים באחת משלושת השאלות הבאות:

  • כמה זמן המוצר מקודם באינטרנט?
    חשוב לברר את כמות הזמן שהמוצר מקודם באינטרנט, בדרך כלל, למוצרים או שירותים שמקודמים למעלה משנה, יש כמות גדולה של אתרי נישה, דבר שיוצר תחרות גדולה מידי להגיע לעמוד הראשון. אני לא אומר שזה לא אפשרי לקדם מוצרים כאלו לעמוד הראשון או אפילו למקום הראשון, אבל זה יכול לקחת הרבה מאוד זמן. המטרה שלנו היא למצוא מוצרים שנוכל לקדם יחסית מהר לעמוד הראשון בגוגל, משהו בתווך של חודש לשלושה חודשים.
    בדרך כלל ניתן לדעת את הזמן שהמוצר מקודם באתר של חברת השותפים שמפרסמת אותו.
  • מי חברת השותפים שמקדמת את המוצר?
    לפעמים קיימות מספר חברות שותפים שמקדמות את אותו המוצר. לפני שאתם מחליטים לקדם אותו מומלץ מאוד לעשות בירור על חברות אלו, וזאת כיוון שלא כל חברת שותפים מסכימה לקבל שותפים חדשים או כאלו ללא ניסיון. תחשבו שעשיתם מחקר מעמיק על מוצר מסוים והחלטתם לקדם אותו ובסופו של דבר לא הצלחתם להתקבל לחברת השותפים. על מנת למנוע זאת בדקו את תנאי הקבלה באתרי השותפים. כדי למצוא את רשימת החברות שמקדמות את המוצר תוכלו להריץ בגוגל חיפוש של שם המוצר בצירוף של המילים “Affiliate Program”. ובפועל זה יראה כך:

    Product Name “Affiliate Program”
    שימו לב שהמרכאות צריכות להיכלל גם בחיפוש.
  • מה העמלה שמשולמת על המוצר?
    לפעמים תמצאו מוצרים שנראים לכם בעין והייתם רוצים לקדם אותם, אבל בפועל, העמלה שתקבלו על כל מכירה נמוכה מאוד. כמו שאמרתי בפוסט הקודם, תמיד צריך לחשוב לטובת הגולשים אבל כל הרעיון של אתרי שותפים היא שנרוויח מהם עמלה הגיונית שתדרבן להמשיך הלאה.
    כמו שאני רואה את זה, העמלה המינימלית שנרוויח ממוצר צריכה להיות לפחות 25$. מתחת לזה לא שווה לקדם את המוצר.

סיכום ביניים

כפי ששמתם לב, בחרתי לחלק את הנושא של בחירת מוצר מנצח לשני פוסטים נפרדים כיוון שלא רציתי להעמיס עליכם את כל המידע בפוסט אחד. בפוסט זה דיברנו על 3 מתוך 5 הצעדים המרכזיים שיש לעשות כדי לבחור את המוצר הסופי שאיתו נתקדם הלאה.

בפוסט הבא נדבר על שני הצעדים הנותרים והמאוד חשובים:

  • צעד רביעי – כלי מילות המפתח – בדיקת סטנדרטים ומילות מפתח ראשיות
    בעזרת שימוש בכלי מילות המפתח של גוגל אסביר על מחקר מילות מפתח נכון ומה הסטנדרט הרצוי ביחס לכמות החיפושים החודשיים (כלומר, כמות הגולשים שמחפשים את שם המוצר בכל חודש).
  • צעד חמישי – התאמת ציפיות ונוסחה להצלחה
    בשלב החמשי והאחרון הוא השלב הקריטי ביותר מכל 4 השלבים הקודמים כיוון שהוא צעד שמאפשר לנו להעריך תמונת מצב כללית על המוצר.
    בשלב האחרון בתהליך המחקר אנו נבחן את הדרך הנכונה לבירור המצב הכללי של המוצר, מהי כמות המתחרים שלו? כמה זמן ייקח לקדם אותו לעמוד הראשון? ובעזרת שימוש בנוסחה, נלמד האם כדאי בכלל לקדם אותו?

אשמח לשמוע מה דעתכם על הצעדים שהצגתי לבחירת מוצר מנצח, האם יש צעדים נוספים שהייתם מכניסים לרשימה? שתפו בתגובות

ועוד דבר, אל תשכחו להירשם לקבלת עדכונים במייל, זה בחינם!

פוסטים נוספים בסדרת אתר השותפים הראשון שלי:


גלה איך הגענו מ -$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון!


1 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל לא תפורסם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • כיצד מבצעי�
    17/08/2012 at  19:07 Reply

    […] מקרה, הפוסט הזה הוא החלק השני של הפוסט מחקר מילות המפתח – חלק ראשון, שבו הסברתי שיש 5 אלמנטים מרכזיים לבחירת מוצר […]

התחבר לאזור האישי

הזן פרטים

אני מאשר את תנאי השימוש באתר