fbpx
logo

גלה איך הגענו מ-$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון לחץ כאן להדרכה

למה לעולם לא תעקוף את המתחרים שלך?

למה לעולם לא תעקוף את המתחרים שלך?
  • facebook
  • chat
  • whatsapp

אז הגעת לפוסט הזה במטרה לגלות את הדרך שתוביל אותך לקידום העסק ותהפוך אותך למומחה בתחום כן?, אם כך הדבר – דע שהגעת למקום הנכון.

ולמה זאת?

כיוון שבפוסט זה אחשוף בפניך דרך שכל מטרתה היא לחזק את מעמדך בתחום שאתה נמצא בו ולייצר לך יתרון משמעותי על פני המתחרים, יתרון כל כך חזק, עד שתשאיר אותם הרחק הרחק מאחור.

להיות או לא להיות – זאת השאלה, נכון?

כל בעל עסק, ולא משנה באיזה תחום, רוצה להביא אליו כמה שיותר לקוחות, לבסס את העסק ולהגדיל את ההכנסות. כולם מנסים לפעול באותן דרכים מקובלות – לבנות אתר תדמית, להקים עמוד פייסבוק, לקדם את האתר במנועי החיפוש, ולנסות להפיצו בכמה שיותר דרכים על מנת להביא אליו גולשים שיהפכו בסופו של דבר ללקוחות.

האם דרכים אלו טובות? יתכן, אבל למה לך להיות כמו כולם כשיש לך הזדמנות להיות מעל כולם?

על בלוג כבר שמעת?

אתה בטח יודע שבכדי להצליח באינטרנט אתה חייב לבסס את עצמך כמומחה בתחומך, אבל האם אתה יודע איך לעשות זאת?
הרשה לי להציג בפנייך את הדרך שתעזור לך לצאת מהמירוץ היומיומי שאתה נמצא בו. קוראים לזה בלוג!

מהו בלוג?

הנה מספר ציטוטים מווקיפדיה:

“בְּלוֹג הוא אתר אינטרנט שבו נכתבות רשומות (“פוסטים”) העוסקות בחוויות, חדשות ומאמרים, לעיונם של גולשי האינטרנט לשם קריאה ובדרך כלל אף לתגובה.”

“כיום שולטת מגמת כתיבת בלוגים של אנשי עסקים, בלוגים של פוליטיקאים ידועי שם, (דוגמת הילארי קלינטון), ובלוגים של יוצרים ואנשי אקדמיה..”

“מספר הקוראים בבלוג מגיע לעתים קרובות למספר הקוראים של ספר בזמן קצר מאוד..”

בלוג לעומת אתר תדמית

אתה בטח שואל את עצמך מה ההבדל בין בלוג לאתר תדמית ואיך פתיחת בלוג תעזור לך יותר מהאתר שכבר יש לך.

הרשה לי לענות לך על זה על ידי הצגת מספר יתרונות חשובים שקיימים בבלוג אך לא תוכל להשתמש בהם באתר התדמית שלך.

היתרונות הגדולים של בלוג

הקמת בלוג תאפשר לך לחשוף הרבה יותר מהעסק וממה שאתה רוצה להציע לאנשים שמקשיבים לקול שלך. אותם הקוראים הנאמנים ישמחו להפיץ עבורך את אותם המסרים שגרמו להם להתחבר אליך.

הנה מספר יתרונות שאולי יעזרו לך להבין קצת יותר טוב מדוע בלוג חיוני לכל בעל עסק:

1. יצירת סטטוס “אוטוריטה”

כן, הקמת בלוג תאפשר לך ליצור יתרון מול המתחרים ולחזק את מעמדך בתחום. כיום, כולם מנסים לעשות את אותן הפעולות בכדי למשוך לקוחות, ולמרבה הפלא – רובם נכשלים. זה הזמן שלך להיות שונה מכולם ולהפוך למומחה בתחומך.

תחשוב על זה לשנייה, יש לך עסק בנישה מסוימת, יש לך ידע רב מאוד בנישה הזו, אז מה מונע ממך לחלוק אותו עם הגולשים ולהפוך למומחה בתחומך? יש לך הזדמנות לבדל עצמך מהמתחרים ולקבל יתרון משמעותי על פניהם (ברגע שגם הם יבינו זאת, אתה כבר תהיה במקום אחר לגמרי).

האם היית מוכן שינתח אותך מנתח שהוא כמעט הכי טוב? ברור שלא, אתה רוצה את הטוב ביותר! כמעט הכי טוב זה בינוני, ולהתפשר על בינוני זה לא בא בחשבון.

תן ללקוחות הפוטנציאלים להבין שאתה הטוב ביותר!

2. שמירת קשר עם אלפי לקוחות פוטנציאלים

פתיחת בלוג יכולה לעזור לך להגיע לאלפי לקוחות פוטנציאלים שלא היו שומעים עליך אחרת, בנוסף, היא מאפשרת לשמור עימם על קשר הדוק.

איך אותם אנשים יוכלו להכיר אותך וגם ירצו להכיר אותך יותר לעומק אם אין לך כלי חזק שיכול למשוך אותם פנימה?

אתה צודק, יש לך אתר תדמית לעסק וזה מעולה, אבל קח בחשבון שאתר תדמית לא נותן לאנשים סיבה לעקוב אחריך כיוון שהתוכן לא משתנה ומתחדש. בנוסף, אתר תדמית אינו יוצר אינטראקציה בינך לבינם ואינו גורם להם לחזור לאתר שוב ושוב.

שלא תבין לא נכון, הדבר האחרון שאני אומר לך זה לוותר על אתר התדמית למען הבלוג. ממש לא, אתה צריך את שניהם!

3. שיווק וקידום העסק

לא משנה איזה עסק יש לך ובאיזה נישה בחרת, הוספת מידע רלוונטי על בסיס קבוע יקדם את הבלוג במנועי החיפוש ויציג הרבה יותר תוצאות אשר משויכות לך. כך גודלים הסיכויים שגולשים שעשו חיפוש בנושא ששייך לנישה שלך, ימצאו את המאמר שכתבת ויכנסו לבלוג שלך. מרגע שנכנסו לבלוג יהיה לך הרבה יותר קל להפנות אותם לאתר הראשי ולהפוך אותם ללקוחות.

4. הגדלת הנאמנות בקרב הלקוחות

אנשים נהפכים נאמנים לאנשים אחרים, לא למותגים. פתיחת בלוג היא דרך נהדרת לשבירת המחסומים ויצירת התקרבות והזדהות עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים. הכוונה בלהראות לאנשים מי אתה באמת היא:

  • תן לגולשים להכיר אותך באמת

הם יהפכו נאמנים לך על ידי כך שתראה מי באמת עומד מאחור העסק ועל ידי כך תיצור לעצמך הזדמנות להיות שונה מכל המתחרים האחרים.
ככל שתראה זאת בצורה יותר טובה, כך תיצור אצלם יותר אמון.

  • השתמש בקולך האמיתי

זה הזמן לתת לקוראים לדעת מי אתה באמת, פתח את הלב ושתף אותם במה שתבחר. דבר אליהם כאילו אתה מדבר עם חברים קרובים בארוחת הצהריים.

5. גידול רשימת התפוצה.

אנשי שיווק באינטרנט אומרים שרשימת תפוצה של 10,000 אנשים שווה לפחות כ- 100,000 שקלים בשנה לבעל העסק. עם המשפט הזה בראש, אתה חייב ללמוד לנצל את הבלוג כדי לנסות וללכוד כמה שיותר נרשמים נאמנים למען הגדלת רשימת התפוצה.

הנה מספר סיבות מדוע:

  • שיווק מוצרים חדשים בחינם

תאר לך שהוצאת מוצר או שירות חדש לעסק. כמה כיף ונוח זה לדעת שיש לך קוראים נאמנים באתר שכמעט כל מה שתציע להם הם יקנו. אבל מלבד זה, ניתן גם לשווק את המוצר הזה בחינם – כל מה שעליך לעשות הוא לשלוח אימייל לרשימת התפוצה שמודיע להם על המוצר ומזמין אותם לרכוש אותו או לקרוא עליו עוד באתר או אולי אפילו להתנסות בו (כמובן שכתיבת האימייל ובנייתו בצורה הנכונה ביותר זה נושא בפני עצמו).

  • השקת אירועים בחינם

אותו דבר לגבי השקת אירועים. יש לך אירוע שקרב ובא? למה שלא תודיע עליו לרשימת התפוצה ותזמין אותם להצטרף?
אתה מבין, ברגע שיש לך רשימת תפוצה מספיק גדולה, זה נותן לך בטחון וידיעה שבכל פעם שתצא עם מוצר או שירות חדש, תמיד יהיה את הקהל האוהב והנאמן שימשיך לרכוש ממך.

6. יצירת תמריצים מעולים

אחת הדרכים הטובות ביותר לבעל עסק להשתמש בבלוג היא על ידי יצירת תמריצים מעולים להבאת לקוחות לדלת העסק. ניקח לדוגמה בעל עסק של פיצה אשר פעם בשבוע מפרסם בבלוג טיפ חשוב להכנת פיצה מעולה. בעקבות כך אותו בעל עסק יצר לעצמו כמות נכבדה של אנשים שעוקבים באופן קבוע אחר הבלוג. בנקודה זו החליט לצאת במבצע כזה – “מבצע לשבוע ימים – 40% למגש פיצה, למנויים לרשימת התפוצה”.

מה לדעתך סביר להניח שיקרה לאחר מכן? אתה צריך להבין, כנראה שרוב רובם של אותם האנשים שעוקבים אחריו הם בכלל לא לקוחות שלו (עדיין!).

הנה מספר דברים שיקרו:

  1. מי שעדיין לא נרשם לתפוצה ימהר להירשם.
  2. אותם האנשים גם ימהרו להפיץ את המסר לחבריהם ברשתות החברתיות ואז גם החברים שלהם יצטרפו לרשימת התפוצה כי גם הם ירצו לטעום מהפיצה ולזכות בהנחה.
  3. יתקבלו הרבה תגובות – אין דרך טובה יותר מאשר לקבל תגובות חיוביות בשביל למשוך עוד לקוחות חדשים, ולהפוך למומחה בתחום. אל תשכח, אנשים אוהבים לשתף ויודעים לפרגן בחזרה כשצריך.

זו רק דוגמה מיני רבות לתמריץ שיכול לעודד רכישה. בעזרת שימוש בכון בבלוג.

7. הכרה יותר טובה של קהל הלקוחות

כמה היית מוכן לשלם בכדי לדעת בדיוק מה מטריד את הלקוחות שלך ומהם הדברים שהכי מפריעים להם? או אולי, מה מונע מאנשים מסוימים מלהפוך ללקוחות שלך? משפט יותר חשוב מ “דע את האויב” הוא “דע את הלקוח”. בעזרת בניית בלוג, תוכל תמיד לדעת את התשובות לשאלות אלו, וכך, תהיה תמיד עם הראש מעל הקרקע.

על ידי הבנה של הבעיות, תוכל לדעת תמיד איפה יש מקום לשיפור ובכך לשמח יותר לקוחות.

אז הבנת? להבדיל מאתר תדמית, תפקידו של בלוג הוא לאפשר לך לחלוק עם אחרים את המידע הרב שצברת , לבסס את מעמדך וליצור השפעה רבה יותר על הלקוחות הפוטנציאלים שלך.

אלו היו רק מספר דוגמאות לאיך פתיחת בלוג יכולה לעזור לקידום העסק.
קח בחשבון שניהול בלוג דורש השקעה והתמסרות. אך אם באמת חשוב לך מהעסק, זה יהיה הדבר הנכון לעשות.

רעיונות לבלוגים

דרכים לפתיחת בלוג

ישנם 3 דרכים עיקריות לפתיחת בלוג. התחיל בדרך הכי פחות מומלצת ואסיים בדרך הכי טובה ומוכחת כיעילה.

1. פתיחת בלוג בחסות אתר אחר

הכוונה לבלוג מסוג זה היא ששם הדומיין לא יהיה שייך לך אלא לאתר אחר אשר יקצה לך שם ייחודי שישמש אותך לניהול הבלוג.

לדוגמה: your-name.their-name.co.il כאשר your-name זה השם שבחרת לבלוג ו- their-name זה שם האתר שתחתיו תנהל את הבלוג שלך.

דוגמאות למספר אתרים מובילים לניהול בלוג תחתיהם:

  • http://he.wordpress.com/ – שייך לוורדפרס ענקית הבלוגים. מאפשרת להקים בלוג בחינם. כיום יש באיזור החצי מליון בלוגים תחת אתר זה וכמובן שמערכת הניהול היא כמעט זהה למערכת הניהול של וורדפרס באתר שלך. אם החלטת להקים בלוג תחת אתר אחר – זו תהיה האפשרות המועדפת.
  • http://heblogger.blogspot.com/ – מערכת בלוגר של גוגל – גם היא מאפשרת להקים בלוג בחינם. המערכת שלה טיפה שונה אך מגיעה עם תבניות מובנות לבחירה.
  • http://www.tapuz.co.il/blog – מערכת הבלוגים של תפוז – חינמית ונוחה.

2. פתיחת בלוג תחת שם האתר הקיים

אפשרות זו מציעה לפתוח בלוג תחת האתר הקיים. אם כבר יש לך אתר תדמית, תוכל להוסיף לו Subdomain שישרת אותך לצורך פתיחת וניהול הבלוג.

לדוגמה: blog.your-domain.co.il כאשר blog זה השם של הבלוג ו- your-domain זה שם האתר הקיים שלך. בצורה זו, האתר ינוהל על ידך.

3. פתיחת בלוג תחת דומיין חדש

האפשרות האחרונה ברשימה היא לפתוח בלוג כאתר חדש בפני עצמו עם שם דומיין חדש ועיצוב חדש.

למה שימוש בדומיין נפרד משלך היא הדרך הכי מומלצת ויעילה?

העדיפות שלי היא ליצור בלוג תחת דומיין נפרד ואישי אשר שייך לך וישמש אותך בצורה הטובה ביותר. אבל דבר זה הוא לא מובן מאליו ולכן הכנתי רשימה של יתרונות מול חסרונות אשר יוכלו לעזור לך לקבל החלטה יותר טובה ומושכלת.

יתרונות

  • יצירת אמינות בקרב הגולשים

תן לגולשים להבין שלא פתחת בלוג כי היה לך משעמם. גרום להם להבין שאתה פה בכדי להישאר. יהיה לך הרבה יותר קשה להפוך את הגולשים המזדמנים לעוקבים קבועים אם לא יהיה לך דומיין משלך כיוון שהם לא יראו בך כמישהו רציני.

  • מיתוג

קל הרבה יותר למתג את הבלוג כשהוא שייך אך ורק לך. ברגע שתמתג בלוג שנמצא תחת חברה אחרת אז בעצם אתה ממתג את החברה שבשירות שלה אתה משתמש. המטרה היא למתג את הבלוג בדיוק כפי שאתה מעוניין למתג את אתר התדמית שלך (ואפילו יותר) ומי היה רוצה שאתר החברה יהיה תחת דומיין שלא שייך לו?

  • שליטה מלאה

שליטה מלאה על הבלוג זה חשוב. אף אחד לא אוהב להרגיש מוגבל תחת כללים של מישהו אחר.
כאשר הבלוג נמצא תחת שליטתך, חופש הפעולה הוא בלתי מוגבל. תוכל להחליט בדיוק איך תרצה שהאתר יראה, אילו תוספים הוא יכיל ומתי הוא יתעדכן. בנוסף, תוכל להוסיף פרסומות ולקדם מוצרים ללא הגבלה.

  • קידום בגוגל

קידום הבלוג בגוגל הינו חלק חשוב מתהליך הפיכת האתר מאנונימי למוכר בקרב הלקוחות הפוטנציאלים.
כאשר האתר נמצא תחת שליטתך, תהליך הקידום יכול לקחת קצת יותר זמן מאשר בלוג שתחת wordpress.com לדוגמה, אך תוכל לקדם אותו בידיעה מלאה שבסופו של דבר אתה תהיה זה שתקצור את הפירות ולא אף אחד אחר.

חסרונות

  • מחיר

צריך לקחת בחשבון שהקמת אתר חדש לבלוג דורשת רכישה של שם דומיין חדש וגם של שרת אחסון אם עדיין אין לך. עלות שני אלו יחד יכולה להגיע לאזור ה- 300-500 שקלים לשנה. אך אם כבר יש ברשותך שרת אחסון, יתכן ואין צורך באחד נוסף, דבר זה תלוי בחברת האחסון שלך וחבילה שבחרת.

  • אידוקס יותר איטי

לפחות בהתחלה, כאשר תפרסם תוכן לאתר, ייקח לו יותר זמן להתעדכן במנועי החיפוש כיוון שגוגל לא מכיר את הבלוג שלך יותר מידי. מה שקורה בעקרון זה שגוגל שולח רובוטים אחת לכמה זמן לבלוג שלך על מנת לבדוק אם משהו בו השתנה. כאשר הבלוג עדיין חדש, גוגל שולח את הרובוטים בתדירות יותר קטנה וככל שהבלוג יגדל ויתפתח, הרובוטים יבקרו בו לעתים יותר תכופות.

דוגמאות של בלוגים מצליחים

הנה מספר דוגמאות של בלוגים מצליחים שעזרו לקדם את העסק ומשכו אליו הרבה מאוד לקוחות פוטנציאלים.

  1. http://www.out-standing.co.il/ – הבלוג של ערן שטרן – מנטור ומקים חברת “יוצא מהכלל”.

  2. http://www.videowonderwoman.com/ – הבלוג של לירון מור בעלת עסק לקידום בוידאו.

  3. http://facebookguide.net/ – הבלוג של עידו מאירון – פייסבוק המדריך לעסקים.

    לסיכום

    המצב הנתון עם הארץ שלנו היא שאנו בפיגור תמידי של 2-3 שנים מארצות הברית. אין לי באמת מושג למה אבל זה המצב.
    אחרי שבארה”ב כמעט לכל בעל עסק יש בלוג אותו הוא מנהל, השנה היא שנת הפריצה בישראל. כפי שלירון מור הייתה משוכנעת ששנת 2011 הייתה שנת הפריצה של הוידאו, כך אני משוכנע ששנת 2012 תהיה שנת הפריצה של הבלוגים (כפי שאמרתי בארה”ב זה פרץ כבר מזמן).

    איך ממשיכים מפה?

    בשבועות / חודשים הקרובים אספק מידע שרלוונטי לתחום הבלוגים ואתן תשובות לרוב הבעיות שתתקל בדרך.
    אשמח לדעת מהו הנושא שהכי מפריע לך ושאולי מונע ממך להקים בלוג משלך, או אולי, מהי השאלה הכי בוערת שיש לך?

גלה איך הגענו מ -$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון!


0 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל לא תפורסם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

התחבר לאזור האישי

הזן פרטים

אני מאשר את תנאי השימוש באתר