fbpx
logo

גלה איך הגענו מ-$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון לחץ כאן להדרכה

למה הדרך הישנה למכור באינטרנט לא עובדת יותר (ואיך לתקן את זה) ?

למה הדרך הישנה למכור באינטרנט לא עובדת יותר (ואיך לתקן את זה) ?
  • facebook
  • chat
  • whatsapp

אני מניח שאם אתם קוראים את הפוסט הזה, קרוב לוודאי שיש לכם עסק קטן או שאתם שכירים שמנסים לפלס דרככם מעלה מעלה.

וזה קשה, זה מאוד קשה. היום, כשהאינטרנט רק הולך ומתעצם, רק החזק יכול לשרוד. רק זה שתמיד יהיה עם היד על הדופק יצליח בעוד שהשני כנראה יכשל.

מאז שהוקם האינטרנט התפתחו להן הרבה מאוד שיטות לקדם את העסק ולייצר הכנסה באינטרנט. הרוב הגדול של השיטות האלו כבר נכחד או שכבר לא עובד יותר.

עם זאת, קיימת דרך אחת עוד מראשית דרכו של האינטרנט שמשום מה כולם חושבים שהיא כבר לא עובדת, כשבתכלס, הבעיה היא באנשים שלא יודעים להשתמש בה בצורה נכונה – אני מדבר על יצירת רשימות תפוצה.

מלא פעמים שמענו ש “הכסף נמצא ברשימה”. עשרות פעמים אמרו לנו שצריך ליצור רשימה ענקית כדי לייצר הכנסה. ידענו שהשיטה עובדת אבל לא בדיוק ידענו איך לנצל אותה לטובתנו.

אנשים חושבים שמספיק רק ליצור רשימה ולשלוח אימייל פעם בשבוע ובזאת הסתיימה העבודה ואפשר להתחיל למכור לרשימה.

מה שבפועל קורה, זה שגם אם עברנו את המחסום הראשון והשני שהם יצירת הרשימה והגדלת כמות הנרשמים, עדיין יש עוד הרבה מאוד עבודה לפנינו.

רובנו הגדול נתקל במספר בעיות עיקריות:

בעיה ראשונה –  מה זה שיווק באימייל? ואיך מייצרים רשימת תפוצה?

לפני שבכלל ניגש לבעיות האחרות, בואו נדבר תחילה על מה זה שיווק באימייל, איך מייצרים רשימת תפוצה ומה אנחנו רוצים להשיג ממנה?

אז למי שלא מכיר, שיווק באימייל זה אחד הכלים החזקים ביותר שקיימים היום באינטרנט. מי שיודע להשתמש בצורת שיווק זו בדרך נכונה וחכמה, יראה הצלחה כלכלית מהר מאוד.

יש מספר יתרונות מובהקים ביצירת רשימת תפוצה:

לא יוצרת תלות באתר

גם אם האתר שלנו נפרץ או נפל, תמיד תהיה לנו את רשימת התפוצה ופשוט נוכל להפנות את כל הנרשמים לקישור של האתר החדש.

מאפשרת אוטומציה

יש מספר אתרים שדרכם ניתן ליצור רשימת תפוצה, המוכר והותיק שבהם הוא אתר רב מסר (קבלו חודש חינם) שמאפשר לנו ליצור רשימות תפוצה שונות ללא הגבלה, ובתוכם ליצור סדרת מסרים מתוזמנים, כלומר, ניתן ליצור לדוגמא 10 מסרים שישלחו בהפרש של שבוע בין אחד לשני.

פילוח ופיתוח

הכוונה בפילוח ופיתוח הוא שניתן להוביל את רשימת התפוצה שלנו תהליך מסויים. לדוגמא,

שלחנו 3 אימיילים בהפרש של 3 ימים:

אימייל ראשון – מזמין את הקוראים לפוסט מעניין בנושא יצירת הכנסה באינטרנט (לדוגמא)

אימייל שני – ישלח אך ורק לכל אלו שפתחו את האימייל הקודם (ניתן לעשות זאת עם רב מסר). האימייל יכיל עמוד נחיתה שמזמין לקבל עוד מידע בנושא ויכלול טופס הרשמה לרשימת דיוור חדשה שיצרנו.

אימייל שלישי – כאן אנחנו כבר עוברים לכתוב את האימייל ברשימה החדשה שיצרנו. כעת יש לנו מספר הרבה יותר קטן של נרשמים, א-ב-ל, אלו יהיו “לידים חמים”. בשלב הזה יהיה לנו קל מאוד למכור את המוצר או השירות שלנו לנרשמים שעברו איתנו את כל התהליך כי זה אומר שהם ממש מעוניינים בנושא וקרוב לוודאי שירצו לרכוש את המוצר.

יתרון נוסף ולא פחות חשוב שנוצר, הוא שלאחר האימייל הראשון ששלחנו, המשכנו לדוור רק את המתעניינים ובצורה הזו לא הטרדנו והצקנו לשאר הרשימה.

לחצו כאן לקבלת חודש חינם ברב-מסר

נהנים מהפוסט? עשו לרגע הפסקה ושתפו אותו עם חבריכם בפייסבוק

בעיה שנייה – כיצד לבנות רשימה מאפס ולהגדיל אותה ללא סוף? 

אז אחרי שהבנו מהו שיווק באינטרנט? מהי רשימת תפוצה וכיצד ליצור לנו אחת כזו.. הגענו לבעיה מספר 2. כיצד לבנות את הרשימה בצורה מהירה וטובה?

השאלות שהכי מטרידות אותנו הן:

  • איך מגדילים את רשימת התפוצה שיצרנו?
  • מהן הדרכים להפצת הרשימה וכיצד עושים זאת?
  • ומה האסטרטגיות המובילות להגדלת הרשימה?

כדאי שתבינו, קיימות עשרות דרכים להגדלת הרשימה.

הרעיון הוא לתת משהו שהוא כל כך טוב עד שהגולשים לא מאמינים שכל מה שהם צריכים לעשות זה להכניס שם ואימייל כדי לקבל את המשהו הזה.

לדוגמא: יצירת ספר אלקטרוני ונתינתו בחינם לנרשמים באתר שלנו.
או אולי איזהשהו קורס וידאו להקמת אתר וורדפרס.

רוצים דוגמא נוספת? נניח ויש לכם עסק של עריכת דין. מה שאתם יכולים לעשות זה לאסוף את כל השאלות שהכי חוזרות על עצמן שהלקוחות שואלים, תרשמו אותן במסמך וורד ותענו בפירוט על כל שאלה. לאחר מכן תהפכו את המסמך וורד ל-PDF ותתנו אותו בחינם באתר למי שיכניס את כתובת האימייל שלו.

רעיונות לא נגמרים אף פעם, אבל אחת השיטות הכי אפקטיביות להגדלת רשימת התפוצה היא בעזרת נתינת מתנה.

בעיה שלישית – איך לפתח מערכת יחסים עם הרשימה

אחרי שהבנתם מהי רשימת תפוצה ואיך לבנות רשימת נמענים גדולה בצורה מהירה וחכמה, הגיע הזמן לעבור לבעיה השלישית שנוצרה.

איך ניתן לגרום לרשימה שפיתחנו, לאהוב אותנו?

אז קודם כל קחו בחשבון, שיותר חשוב מגודל הרשימה, זה איכות הרשימה. את השלב הראשון לגרום לרשימה להתחבב עלינו כבר כיסינו – נתנו מתנה איכותית לנרשמים שהצטרפו.

בשלב הנוכחי אנחנו צריכים לטפח את הרשימה. ומה זה אומר?

זה אומר שאנחנו צריכים לתת את הערך הרב ביותר לרשימה. זה יכול להיות סדרת טיפים מעולה, זה יכול להיות עוד מתנות מעולות. זה לא משנה מה נרצה לתת לרשימה אבל הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור הוא שהתוכן שניתן צריך להיות התוכן האיכותי ביותר שלנו וברמה הגבוהה ביותר.

יש כאלו שבטח חושבים לעצמם:
“רגע, אבל אם אני אתן את התוכן הטוב ביותר שלי, הנרשמים כבר לא יצטרכו אותי יותר!”

ומי שחושב כך, עושה טעות איומה בצורת המחשבה. ולמה? כיוון שברגע שאתם נותנים פתרון למשהו אחד, 2 בעיות חדשות נפתחות.

אלברט איינשטיין אמר פעם: “ככל שאני לומד יותר, ככה אני מבין שאני לא יודע כלום”

ובתרגום: ככל שתתנו עוד ועוד חומר ומידע לאנשים, כך הם ירצו ללמוד מכם יותר ויותר.

בעיה רביעית – איך למכור לרשימה, טכניקות, פסיכולוגיה, אסטרטגיות ועוד

למען האמת, אם פעלתם עד עכשיו על פי 3 השלבים הקודמים, כלומר, יצרתם רשימת תפוצה, הגדלתם אותה, ונתתם לה את הערך הטוב ביותר שלכם, אז השלב הזה של המכירה אמור להיות קל מאוד עבורכם. ולמה?

כי בשלב הזה אנשים כבר אוהבים אתכם, סומכים עליכם וכבר רוצים לקנות מכם. בשפת השיווק הם נקראים “לידים חמים”. האנשים עברו אתכם את כל השלבים וכל מי שנשאר אתכם עד עכשיו, כבר יודע שהוא רוצה להמשיך אתכם וזה לא משנה מה תמכרו לו.

יש לכם קהל זמין, שהולך וגדל שרוצה לקנות מכם עוד ועוד, וזה היופי שבשיטה.

כמובן שיש הרבה מאוד מידע נוסף שאתם צריכים לדעת כמו:

  • אילו אסטרטגיות קיימות?
  • איך לבנות סרטוני מכירה?
  • איך לנסח את המיילים שלכם בצורה מכירתית אבל שהקוראים יגידו לכם תודה?
  • מתי כדאי למכור לרשימה?
  • ועוד ועוד..

את השאלות האלו לא נכסה בפוסט הזה אבל אני חושב שנתתי לכם כיוון נכון להמשיך איתו.

בעיה חמישית – איך להפוך לאימפריה ללא מעצורים?

הגענו כבר לשלב יותר מתקדם. שלב שמי שמכיר אותו יכול למנף את העסק שלו בצורה מטורפת.

אני לא הולך לחפור פה יותר מידי על השיטות שקיימות בשלב זה משתי סיבות עיקריות:

דבר ראשון – אם אני יתחיל להסביר פה על השיטות המתקדמות, יש סיכוי טוב שתלכו לאיבוד. התוכן הזה מתאים רק למי שכבר מכיר בצורה טובה את כל השלבים הקודמים ויודע לפעול על פיהם.

דבר שני – אין לי מספיק מקום בפוסט הזה בשביל לדבר עליהן! הן לפחות שוות 2-3 פוסטים נפרדים.

השיטות האלו עונות בעיקר על השאלות הבאות:

  • איך למכור אוטומטית בלי לעשות כלום?
  • איך ליצור עמודי נחיתה מוכרים?
  • איך לייצר תהליך זרימה שאותו יעברו הנרשמים ויתאהבו בנו בלי שנעשה כלום?

דוגמא 1: איך למכור עם PAYPAL בצורה אוטומטית לחלוטין?

דוגמא 2: מה זה ספליט טסטניג? ואיך להשתמש בו בצורה נכונה להגדלת אחוזי ההמרה?

לסיכום..

אשמח לשמוע אם אילו בעיות אתם מתמודדים היום בנוגע לשיווק באימייל. ומה מונע מכם להתחיל לשווק בצורה זו?

או בקיצור ולעניין, איזו בעיה מתוך הבעיות שהצגתי אתם הכי מתקשים?


גלה איך הגענו מ -$0 ל $6116 ב-74 ימים בלבד בעזרת אמזון!


10 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל לא תפורסם

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • Maty Avramson
    23/02/2013 at  16:51 Reply

    אני הבנתי כאן , שבונים רשימה בעזרת האימיילים שמופיעים בתגובות באתר . יש עוד אפשרויות איך להגיע לאימיילים ?

    • אורי לוי
      24/02/2013 at  10:12 Reply

      אני לא ממש מבין איך הגעת למסקנה הזו. הפוסט ממש לא מדבר על זה.
      אני מציע שתקרא אותו שוב 🙂
      אורי

  • רועי
    01/04/2013 at  14:05 Reply

    אהלן אני רועי .. לפני כשנה נמאסה עליי העבודה כשכיר רציתי להתחיל לעשות את הכסף הגדול שהוא נמצא ביוזמה,ובעבודה עצמאית .
    קראתי הרבה ספרים ומתוך כל זה די הלכתי לאיבוד כי לא לגמרי הבנתי איך להפוך את הדברים למעשיים .. אני לא מת על המחשבים אבל אבל העבודה דרכם נוחה יותר ..
    לא לגמרי הבנתי את שיטת המכירה דרך האינטרנט .. אני צריך תאכלס ללכת לקנות מוצר פיזי שאותו אמכור או שהכל דרך הקלקה באינטרנט ?
    איך התשלום התבצע ע״י הלקוח ? לפני פתיחת העסק צריך לפתוח עוסק מורשה במס הכנסה ?
    איך כל התהליך של הרכישה מתבצע בעצם ?
    תודה רבה ,רועי .

  • רועי
    01/04/2013 at  20:57 Reply

    לפני כשנה נמאס עליי העובדה שאני מרוויח סכומים נמוכים כשכיר והחלטתי שאני רוצה להיות עצמאי ותאמת חוץ מקריאה מרובה ופתיחת עסק שלא ממש הלך לא עשיתי יותר מידי,ואני מאוד בעיניין שלהתחיל להיכנס לעניינים וללקיחת יוזמה.. עכשיו בגדול לא ממש הבנתי את הראיון של יצירת כסף דרך האינטרנט ואיך בכלל עושים את זה.. את המוצר שלא אני הכנתי אני צריך תאכלס ללכת למכור ? ואם אני רוצה למכור נרגילות מה הקשר בין זה ובין רשימת התפוצה ? לדבר על נרגילות זה לא ממש הדבר המעניין אנשים סך הכל רוצים להשתמש במוצר.. אשמח אם תיצור איתי קשר ותסביר לי את כל העניין הזה.
    תודה רועי ראובן.

  • Maty
    22/04/2013 at  13:36 Reply

    היי אורי
    אני מקבל הצעות שיווקיות באימייל ממישהו . שמתי לב שהשם שלו (שם השולח) משתנה כל פעם (לפי ההצעה) , ורק כשאני שם על זה את העכבר , אני מזהה שזה אותה כתובת שולח . זה נראה לי חכם מצידו אבל איך הוא עושה את זה ?

    • אורי לוי
      22/04/2013 at  15:25 Reply

      לא בטוח אבל יכול להיות שהוא שולח לך הודעות ממספר רשימות תפוצה שונות עם פרטים שונים אבל האימייל נשאר אותו דבר..

  • נועה
    27/06/2013 at  22:10 Reply

    איך אני מגיסת את 100 האנשים הראשונים ברשימת התפוצה שלי?

    • אורי לוי
      28/06/2013 at  12:45 Reply

      שאלה כללית מידי לא?
      יש הרבה מאוד דרכים לגיוס אנשים לרשימה. סתם דוגמא לאחת מהדרכים:
      יצירת איבוק קצר שמדבר לדוגמא על “3 דרכים עיקריות ל-XXX בעסק שלך” (כמובן שהאיבוק יהיה שייך לתחום ההתמחות שלך) וכל מי שירצה את המדריך יצטרך להזין את האימייל שלו.
      הרעיון הוא לתת כמה שיותר ערך לגולשים. ככל שהערך יותר גדול כך הגולשים ירצו לשמוע ממך עוד.

  • אילן פפרבא�
    01/10/2013 at  12:56 Reply

    אורי מעניין!!!! האם אפשר לרכוש רשימת תפוצה לפי הנתונים שהמוצר שאותו מעוננים לשווק כמו לרכוש מעגרי מידע
    תודה
    אילן

    • אורי לוי
      03/10/2013 at  09:19 Reply

      לא עשיתי זאת אף פעם אך אני יודע שניתן לרכוש לרשימת תפוצה דרך אנשים בעלי רשימה גדולה שמציאים אותה למכירה.
      לפני שאתה עושה זאת חשוב לבדוק שאותו מוכר פילח את רשימת התפוצה שלו למספר קבוצות כדי שתוכל למען את האנשים שהכי מתאימים לפרופיל של העסק שלך.
      בהצלחה

התחבר לאזור האישי

הזן פרטים

אני מאשר את תנאי השימוש באתר