רישום מותג בדרך החדשה 0

פורסם בתאריך November 3rd, 2017 על-ידי Lior Connelly

הרבה מוכרים חדשים באמזון היום נתקלים בשאלה: איך אני רושם את המוצר שלי כמותג באמזון?

עד לא מזמן, אמזון אפשרו לכל מי שמוכר מותג משלו לרשום את עצמו כמותג באמזון ובעצם לקבל איזו שהיא הטבה מסוימת מאמזון בכך שהם מגנים עליו. בפועל, אמזון לא באמת הגנו על אלו שרשומים כמותג. זה נתן להם כמה זכויות כאלה ואחרות, אבל לא משהו רציני. לדוגמה, אם מישהו בא והשתלט לכם על ה-listing. מה זאת אומרת השתלט לכם על ה-listing? זה אומר שבא איזה סיני אחד והחליט שהוא מוכר את אותו מוצר שלכם, שהוא לא באמת אותו מוצר, אלא איזה שהוא fake כלשהו. הוא היה יכול בקלות לבוא ולהיכנס למוצר שלכם ולא היה לכם ממש מה לעשות עם זה. או אנשים שבאו וחיקו את המוצר שלכם, כלומר ייצרו ממש בסין אלף יחידות מהמוצר שלכם שמוטבע עם הלוגו שלכם אחד לאחד ובפועל אמרו שהם קנו את זה מכם, ובעצם רכבו על הגב שלכם, מכרו את זה בכמה סנטים יותר נמוך ממה שאתם מכרתם וככה יכלו בקלות לבוא ולייצר כסף על הגב שלכם. אחרי שאתם כבר באתם וייצרתם מכירות וביקורות ותנועה והכול הם באו וסוג של “חטפו” לכם את המותג.

מה היינו עושים במצב כזה? לא היה ממש מה לעשות. היינו שולחים מכתב התראה לאותו מוכר ומאיימים עליו בסוג של תביעה. בפועל, לא ממש שווה לתבוע אחרים כיוון שזה פשוט עולה לנו יותר מדי כסף בכיס. להגיש תביעה לזכויות יוצרים עולה יותר מדי כסף בכיס. מדובר פה על בין אלפי לעשרות אלפי דולרים של תביעה בכל שלב בתהליך, לכן לא ממש שווה לנו לבוא ולעשות את זה. אז הדבר הכי רחוק שהיינו הולכים זה לאיים על אותם המוכרים. הרבה מוכרים היו באמת חוששים מתביעה ומורידים את עצמם מה-buy box, מורידים את המוצר, וחלק מהמוכרים פשוט היו נשארים ואומרים: “אנחנו יודעים שאתה לא באמת בא ומאיים. אל תאיים סתם. תן לי למכור את המוצר שלך, לעשות כסף על הגב שלך.”

ולא מזמן אמזון החליטו לעצור עם כל הדבר הזה, כי הם הבינו שהם צריכים קצת להתחיל ולהקשיב לצרכים של המוכרים שלהם, שמכניסים להם הכנסה על בסיס קבוע. אז הם צריכים לבוא ולטפל בהם. מה הם עשו? הם החליטו שמעכשיו כדי לרשום את עצמכם כמותג באמזון אתם חייבים להיות רשומים כ-trademark. זאת אומרת, שהשם של המותג שלכם יהיה רשום כ-trademark ב-USPT (ה-United Sates Patent and Trademark Office). זה מתחם הפטנטים בארצות הברית. המותג שלכם צריך להיות רשום שם.

זה בעצם המתנה של בערך חצי שנה של תהליכים ואישורים וביורוקרטיה עד שמאשרים לכם את המותג, אבל לאחר מכן אתם יכולים להגיש בקשה לאמזון להיות מותג רשום באמזון, ואמזון כמובן שואלים אתכם מה מספר ה-trademark שקיבלתם מארה”ב. אז אתם נותנים להם את מספר ה-trademark ולאחר מכן אתם מקבלים את התנאים של מותג רשום באמזון. פה בשלב הזה יש ממש אזור חדש שנקרא brandregistry.amazon.com, ששם אתם יכולים לראות את המותגים שלכם ולרשום אותם ובעצם לראות את התהליך שלהם.

אם מישהו עכשיו בא ומשתלט לכם על ה-listing ואתם רוצים לדווח עליו שהוא עושה משהו שהוא לא חוקי, אמזון בשנייה מסירים אותו בלי לחשוב יותר מדי, תוך פחות מיום אותו בנאדם כבר מוסר. יש לי מותג שהוא רשום ב-USPT ומן הסתם גם באמזון. למעשה, פעם אחרונה שדיווחתי על שני אנשים שהשתלטו לי על ה-listing , אמזון הסירו גם אותם וגם אותי. הם הסירו אותי מהמוצר שלי. אז כמובן שמיד פניתי אליהם ואמרתי: “חבר’ה, תחזירו אותי,” והם החזירו אותי, אז עם זה לא הייתה בעיה, אבל שאר המוכרים לא קיימים יותר.

יש עוד שלב אחד למעלה שאפשר להגיע אליו, שהוא פחות רלוונטי לרוב המוכרים וזה מצב שבו מוכר חדש רוצה לבוא ולהשתלט לכם על ה-listing ובעצם למכור ב-buy box, לאו דווקא להשתלט על ה-listing אלא למכור ב-buy box יחד איתכם, אז הם בעצם צריכים את האישור שלכם קודם כל. כלומר, אמזון יגידו להם שהם צריכים לשלוח בקשה למוכר הראשי, שזה אנחנו, ואז רק אם אני מאשר את אותו מוכר אחר שיבוא וימכור לי ב-listing, רק אז הם יאשרו את אותו מוכר. זה לא מתאים לרוב המוכרים. זה מתאים למוכרים מאד מאד גדולים כמו מיקרוסופט ואפל וחברות כאלה ולכן זה פחות רלוונטי, אבל העובדה שאמזון מתייחס יותר למוכרים היום, הם מבינים את החשיבות של הדבר הזה, זה שווה את הכול.

לכן, ההמלצה שלי, בתור התחלה, כשאתם מתחילים למכור באמזון, אל תיגשו ישר ותוסיפו את המוצר שלכם כ-trademark ב-USPT, כי זה סתם בזבוז של 600, 700, 800 דולר בתור התחלה. תתחילו למכור, תגלגלו את האלף, אלפיים יחידות הראשונות שלכם, תייצרו קצת הכנסה, תיקחו את ההכנסה הזאת ותשתמשו בה כדי לרשום את המותג שלכם. בתור התחלה, אף אחד לא ירצה גם ככה לבוא ולהשתלט על המותג שלכם, כי אתם גם ככה לא מוכרים, אתם מוכרים חדשים.

אבל, כשאתם תהפכו את עצמכם למוכרים טיפה יותר מבוססים, טיפה יותר וותיקים, עם יותר ביקורות ויותר אנשים שמכירים אתכם כמותג, אולי אפילו יותר מוצרים, רק אז יהיה לכם שווה לבוא ולרשום את עצמכם כמותג בארה”ב ובאמזון. אז תעשו את זה ותפעלו לפי הדברים האלה.

אני מקווה שהטיפ הזה עשה לכם קצת שכל בראש ועזר לכם להבין מה אתם יכולים לעשות, מה אתם לא יכולים לעשות, מה היה בעבר ומה הולך כיום. אז שיהיה בהצלחה ואנחנו נשמח לענות לכם על כל שאלה פה בתגובות ולהדריך אתכם בהתאם לשלב שבו אתם נמצאים היום. אז נתראה בסרטון הבא. להתראות.

יש לך שאלה בנושא אמזון? הוסף אותה בתגובות מתחת לסרטון ונענה עליה בוידאו הבא שלנו.

רוצים לקבל עוד פרטים בנושא מסחר באמזון? הנה מספר המלצות בחינם:

1. 12 השלבים על-פיהם פעלנו ובעזרתם הגענו ל-$6000 במכירות באמזון בתוך חודשיים בלבד!

צפה כעת בחינם: http://sosimple.co.il/cs

2. הדרכה בחינם! איך למכור מוצרים פיזיים באמזון ולייצר מכונת מכירות אוטומטית משלך, מבלי להתעסק עם מלאי, שילוח ושירות לקוחות

צפה כעת בחינם: https://goo.gl/zSdVLM

3. עשה לנו לייק לעמוד הפייסבוק כדי לקבל להצטרף לשידורים החיים שלנו בפייסבוק סביב אמזון:https://www.facebook.com/sosimple4u/

4. עקוב אחרי הערוץ שלנו ביוטיוב כדי לקבל סרטונים מעניינים נוספים בכל יום:

https://www.youtube.com/channel/UCjx-on4RcEzQWY3_GwrrmXw?sub_confirmation=1

5. הצטרף לקהילת המוכרים העצומה של האקדמיה לאמזון של SoSimple (עם קרוב ל 6000 אנשים ויםםם של תוכן טוב ועדכונים חמים!)

https://www.facebook.com/groups/sosimpleOpen/

שתף את האהבה

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn
0 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל לא תפורסם

*

התחבר לאזור האישי

הזן פרטים

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הדרכה בחינם: 4 השלבים שחובה להכיר לפני שמתחילים למכור באמזון  

x