לאן אנחנו חושבים שעולם ה ECOMMERCE הולך? ומה התכנון שלנו? 0

פורסם בתאריך October 8th, 2017 על-ידי Lior Connelly

לאן אנחנו חושבים שעולם ה ECOMMERCE הולך? ומה התכנון שלנו?

היי, שלום חברים. מה שלומכם?

כאן אורי פירוז, והיום רציתי לדבר איתכם על לאן עולם ה-Ecommerce הולך ומה התכנון שלנו בכל ה… איך אומרים? זו הצגה גדולה ואנחנו שחקנים בה, אז מה בעצם התכנון שלנו לעשות או מה המהלכים שלנו כשאנחנו מהמרים שעולם ה-Ecommerce הולך לקונקטיביות?

הרי מה הקושי של היום? אם אנחנו מסתכלים היום על כל העולם של אמזון והעולם של FBA, הדברים מתחילים להיות יותר יקרים. FBA, נכון להיום, הוא מונופול. הוא יכול לקבוע לעצמו את העמלות, הוא יכול לקבוע לעצמו את המחירים, הוא יכול לקבוע לעצמו כמעט את כל האלמנטים, ואנשים עדיין ימשיכו לבוא. למעשה, אגיד לכם יותר מזה: אמזון מפוצץ בקונים, אמזון מפוצץ במוכרים ואמזון מנסה למפות את הסלרים הקטנים, כי יש הרבה מהם. יש אפילו יותר מדי מהם. והדבר היחיד שאנחנו מאמינים שיכול לבוא ולייצר אינטגרטיביות טובה ולייצר פחות ידע מקצועי ויותר ידע שאנשים יוכלו לעשות משהו אחד ולהתמקד בו, זה בעצם להתפרש לצדדים, זה למכור בעוד ערוצים.

עכשיו, מה הבעיה בלמכור בעוד ערוצים? הבעיה בלמכור בעוד ערוצים זה שצריך ללמוד עוד ערוצים. לבוא וללמוד את אמזון בפני עצמו ולבד זה מקצוע. לבוא ולמכור באיביי זה מקצוע. לבוא ולמכור בג’ט, בוולמארט, ב-Newegg, ב-Rakuten, ב-Sears, בכל מקום זה מקצוע.

והעולם הולך לאינטגרטיביות. זה אומר שמה אם, היפותטית, היינו יכולים להשתמש באמזון או במחסן של אמזון בשביל לעשות fulfillment בכל הערוצים האלה, בכל הערוצים שהרגע דיברתי עליהם. והרעיון באינטגרטיביות זה בעצם לייצר יותר ערוצים למכור את אותו מוצר. זאת אומרת, כשאנחנו נמצאים בהרבה מקומות, קל לנו בעצם לבוא ולמכור יותר, כי יש… אמזון מהווה היום משהו כמו 7 ל-10 אחוז מכלל הרכישות אונליין בצפון אמריקה או בכלל בעולם. בעצם, משהו כמו 6.7% בעולם. זה לפי הנתונים שכרגע מדובר עליהם. חבר’ה, יש פה 93% שהקהלים, שהקונים שלנו, מסתובבים בהם. והאתגר בעצם של כולם זה לבוא ולחבר או בעצם להיות במקומות האלה. ואנחנו מאמינים שב-2018 והלאה העולם הולך לשם. העולם הולך למצב של אינטגרטיביות, שיהיה אפשר למעשה לבוא ולא רק לשלוח או להתמקצע במקום אחד, אלא בהרבה מקומות ולייצר סינרגיה בין כל הדברים האלה כדי להגביר מכירות.

כי אם נתמקצע רק באמזון, אנחנו נשיג הרבה מכירות, ואם נתמקצע רק באיביי אז אולי באיביי נשיג הרבה מכירות, אבל זה קשה להתמקצע. מה אם פשוט ניקח ונזרוק את הליסטינגים שלנו בכל המרקט-פלייס האלה שדיברנו, מה יקרה אז?

עכשיו, מה הבעיה? מה הבעיה פה ולמה אנשים כן מעדיפים את אמזון לעומת עלי אקספרס לצורך העניין? אנשים מעדיפים את אמזון על עלי אקספרס, בגלל שאמזון נותן אחריות, הוא נותן את הפריים, והוא נותן faster delivery, משנע את המוצרים ללקוחות הרבה-הרבה יותר מהר. ושאר הערוצים לא באמת נותנים את זה, כי אין להם לוגיסטיקה מבוססת כמו לאמזון, ולכן אמזון הוא סוג של מונופול.

אבל, מה אם מחר הייתה את האופציה הזאת? מה אם מחר כל אחד יכול היה לשלוח את המוצרים שלו לכל מיני מקומות, לאיביי, Rakuten, Sears, וולמארט, Newegg, לכל המקומות והוא לא היה צריך להיות תלוי באמזון? הוא לא היה צריך להיות תלוי בערוץ או במחסן של אמזון? והעולם הולך לשם. העולם הולך למצב שמחר הסחורה שלכם תוכל להגיע גם מעלי אקספרס תוך יומיים ותהיה לכם אחריות על המוצר שיגיע ללקוח דרך עלי אקספרס ודרך ג’ט ודרך וולמארט, כי גם לערוצים האלה יש זכות קיום.

אגב, אם אדבר על עלי באבא או עלי אקספרס, הם מוכרים יותר מאמזון. מבחינת ה-ROI שלהם, הרווח שהם מכניסים הוא הרבה יותר גבוה מאמזון, אבל האנשים עדיין מעדיפים לקנות באמזון בגלל שהם נותנים שני דברים שכרגע הם מונופול בהם:

אחד – שירותי אחסנה ו-fulfillment, שאף אחד אחר כרגע לא נותן או אם הוא נותן, אז הוא FBA.

והם נותנים גם אחריות. זאת אומרת, אם המוצר הגיע, אתה יכול להחזיר, no questions asked.

והעולם הולך לשם. העולם הבין שאמזון הביא פורמולה מנצחת. היא עובדת. אבל, היא כבר לא זולה. וברגע שהיא תהיה זולה, וברגע שימצאו את האינטגרציה הזאת, לדעת לקצר טווחים, לקצר זמנים, לייצר יותר אמינות בפני הלקוחות, ככה הערוצים האחרים יגדלו. לא שהם לא גדולים, 93% מכלל הדברים בעולם זה די גדול, אבל אם מסתכלים על הסלר הבודד, כדי לייצר לעצמו חשיפה גבוהה הוא צריך להיות בכול. והפער הוא טכנולוגי. הוא גם פער פיזי במחסנים, באחסנה, אבל הפער הוא פער בטכנולוגיה. ואני חושב שהטכנולוגיה הולכת לשם ושהטכנולוגיה תגיע לשם.

ומה אנחנו עושים? אנחנו בעצם רוצים להוביל את הטכנולוגיה הזאת. ואני לא אספר עכשיו יותר מדי, אבל אנחנו הולכים באמת לבוא ולייצר את הטכנולוגיה שתעשה את הקונקטיביות, את האינטגרטיביות, שתייצר לאנשים את החשיפה, כך שגם אם הם לא יהיו עדיין מומחים באמזון או רק באיביי, הם עדיין יהיו במספיק ערוצים והם יוכלו לייצר מספיק הכנסה, כי לכמות יש איכות משלה. וככל שתהיה לנו יותר חשיפה, זה בלתי נמנע שאנשים בסוף יקנו את המוצר שלנו גם אם הוא ברמה סבירה. אמזון רוצים לייצר חוויית לקוח, אבל קשה לסלר הקטן לבוא ולתת את החוויה שאמזון מכוון אליה, איך אומרים, בלי להוציא הרבה-הרבה כסף מהכיס. וגם לסלר הקטן יש זכות קיום, ואנחנו נדאג לבוא ובעצם להגדיל לו את זכות הקיום, כדי שגם הוא יוכל להתקיים בצורה נאותה גם אם הוא לא ממוקצע אך ורק בערוץ אחד.

אז לשם אנחנו חושבים שהשנים הבאות הולכות, ואנחנו רוצים לכוון יותר גבוה, יותר מהר, יותר חזק ויותר זול. ולשם העולם הולך. כי אמזון כרגע הוא מונופול, יש לו את הבלבדיות על המחירים, על האחריות, על הזמנים, וברגע שלא הוא יהיה הבודד… זה פער טכנולוגי בעיקר. ברגע שהוא לא יהיה הבודד בזירה, בעצם כל שאר הפלטפורמות ישתדרגו במקביל ויוכלו להציע הרבה יותר גם למוכר הבודד, שיוכל לבוא ולתת את דריסת הרגל שלו בכל הערוצים שהם לא רק אמזון או איביי או מרקט-פלייס בודד.

אז תודה שהקשבתם לי ונשתמע בסרטון הבא. להתראות.

יש לך שאלה בנושא אמזון? הוסף אותה בתגובות מתחת לסרטון ונענה עליה בוידאו הבא שלנו.

רוצים לקבל עוד פרטים בנושא מסחר באמזון? הנה מספר המלצות בחינם:

1. 12 השלבים על-פיהם פעלנו ובעזרתם הגענו ל-$6000 במכירות באמזון בתוך חודשיים בלבד!

צפה כעת בחינם: http://sosimple.co.il/cs

2. הדרכה בחינם! איך למכור מוצרים פיזיים באמזון ולייצר מכונת מכירות אוטומטית משלך, מבלי להתעסק עם מלאי, שילוח ושירות לקוחות

צפה כעת בחינם: https://goo.gl/zSdVLM

3. עשה לנו לייק לעמוד הפייסבוק כדי לקבל להצטרף לשידורים החיים שלנו בפייסבוק סביב אמזון:https://www.facebook.com/sosimple4u/

4. עקוב אחרי הערוץ שלנו ביוטיוב כדי לקבל סרטונים מעניינים נוספים בכל יום:

https://www.youtube.com/channel/UCjx-on4RcEzQWY3_GwrrmXw?sub_confirmation=1

5. הצטרף לקהילת המוכרים העצומה של האקדמיה לאמזון של SoSimple (עם קרוב ל 6000 אנשים ויםםם של תוכן טוב ועדכונים חמים!)

https://www.facebook.com/groups/sosimpleOpen/

שתף את האהבה

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn
0 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל לא תפורסם

*

התחבר לאזור האישי

הזן פרטים

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הדרכה בחינם: 4 השלבים שחובה להכיר לפני שמתחילים למכור באמזון  

x