אמזון הולך “להרוג” את המותגים הקטנים. איך כדאי להתנהג החל מ 2018? 0

פורסם בתאריך November 1st, 2017 על-ידי Lior Connelly

היי, שלום חברים. מה שלומכם? כאן אורי פירוז והיום רציתי לדבר איתכם על נושא שהוא די כאוב. לפני כמה שנים, אם הייתם לוקחים וזורקים מוצר לאמזון, הוא היה יכול לבד לגדול וצומח והייתם רואים את המספרים שלכם עולים.

לצערנו, הדברים הם לא ככה יותר. והיום, חשוב להבין שאמזון לא מקל על המותגים הקטנים לבוא ולגדול ולהתפתח בתוך אמזון. אחד, בגלל ההוצאות הכבדות, שכל הדברים כבר עלו. ההוצאות עלו, ה-commission שאמזון לוקח עלה, האחסנה עלתה, אמזון כבר לא נותן refunds על החזרים כמו שנתן פעם, וקשה למותגים חדשים שאך ורק נולדו לבוא ובעצם להביא דריסת רגל בתוך העולם הזה שנקרא אמזון. אז אפשר למעשה לומר שאמזון “הורג” את המותגים הקטנים.

אבל, יש פה איזו tipping point, איזו נקודה, שברגע שהמותג הקטן נאבק ונאבק ולמעשה מוכיח את עצמו בעיניים של אמזון, הוא מגיע לאיזו פריצה כזאת, שבה אמזון למעשה אומר לו: “וואלה, תשמע, אתה מותג. אתה רשום אצלי כמותג. אתה באמת משהו ששווה לי להשקיע בו. אתה משהו ששווה לי לבקש בשבילו vendors express, יש לך פז”ם באמזון, אולי אני אציע לך עוד כמה דברים ועוד כמה תוכניות.” הוא באמת מסתכל עלייך כמותג, קטן ככל שתהיה.

ואיך כדאי לנו להתנהג כדי שנוכל להגיע לאותו tipping point, לאותה נקודת שבירה שבה אמזון באמת יבוא ויחבק אותנו, יביא אותנו אליו, ייקח אותנו לכל התכניות המגניבות האלה שאמזון מציע אך ורק למוכרים וותיקים? דבר ראשון, נצמצם הוצאות. והמשמעות בלצמצם הוצאות זה שכדאי לנו מאד לנסות דבר ראשון להבין לאיפה הכסף שלנו הולך, לנסות להבין אם יש אחסנה, איך אפשר לאחסן פחות ולהביא בדיוק בזמן, אם זה החזרות, איך מביאים מוצר איכותי, איך האריזה תהיה טובה, איך המשלוח ואיך הבדיקה ואיך ה-inspection יהיו טובים, איך אנחנו נצמצם ביקורות רעות, איך אנחנו נצמצם את כל הדברים האלה שבסופו של יום יסתיימו ביותר כסף בכיס.

אז נכון, היום כשבנאדם הוא קטן יהיה כבד לו ויהיה קשה לו לבוא ולהשקיע על inspection ל-100% מהמוצרים ויהיה קשה לו לבוא ולעשות מחקר גדול סביב המוצר כדי שיביא לו מוצר טוב, שאנשים פחות יחזירו ויהיה לו גם קשה להביא הרבה מוצרים לאמזון, למרות שאמזון רוצה שיהיה בו הרבה חתיכות בתוך המחסן. כך הוא בעצם רואה בך שותף עסקי. ככל שיש לך יותר דברים, ככה הוא דוחף אותך יותר.

אז איך מצמצמים הוצאות? דבר ראשון, כדאי להבין על מה אנחנו מוציאים את הכסף, כדאי לחשוב פעמיים איך אנחנו מביאים את המוצר הכי איכותי שיש, איכותי יחסית למחיר, מוצר שהלקוחות שלנו באמת רוצים, המציאה שלו תהיה טובה. וב-2018 כדאי להתנהג בצורה יותר זהירה, יותר שקולה, לא לבוא ולזרוק סתם, אלא לבדוק, לחקור, להסתכל, כי יש הרבה הרבה משמעות בלבוא ולמצוא מוצר טוב, בלבוא ולאחסן כמויות מסוימות, שאפשר לאחסן אותם במחסנים חיצוניים. כל הדבר האלה בסופו של דבר יוצר לנו אורח חיים, שבסופו של יום, כשאנחנו מגיעים ל-tipping point, אמזון מסתכל עלינו אחרת והוא למעשה פותח לנו אפשרויות לפז”ם. בתוך אמזון יש את האיכות משלו, את התנאים משלו, ואמזון פותח לנו עוד ועוד דלתות ככל שאנחנו נמצאים יותר באמזון וככל ששירות הלקוחות שלנו הוא טוב יותר ומציע יותר. ובסופו של יום אנחנו מביאים לקוחות מרוצים.

אז חבר’ה, הכול שגור בכול וכדאי להתנהל נכון מההתחלה וכדאי לחשב עשר פעמים ולא להתחיל באלה בבלה. לפעמים הטיפים הקטנים הם אלה שיעזרו לנו להגיע בסופו של יום ל-tipping point, שאמזון יחבק אותנו אליו וייתן לנו לבוא ולהמשיך ולגדול איתו. אז, מה לעשות, כולנו מתחילים קטנים, והדרך בלהתחיל קטן זה קודם כל לעבור משוכות שאנשים קטנים אחרים לא עברו, ואנחנו נעבור אותם אם אנחנו רק נהיה קשובים לעסק שלנו, נהיה קשובים לעתיד שלנו, להצלחה שלנו.

ואני מאחל לכולכם הצלחה רבה. ותהיו שקולים, תעשו עבודה טובה, שיהיה לכם בהצלחה. להתראות, חברים.

יש לך שאלה בנושא אמזון? הוסף אותה בתגובות מתחת לסרטון ונענה עליה בוידאו הבא שלנו.

רוצים לקבל עוד פרטים בנושא מסחר באמזון? הנה מספר המלצות בחינם:

1. 12 השלבים על-פיהם פעלנו ובעזרתם הגענו ל-$6000 במכירות באמזון בתוך חודשיים בלבד!

צפה כעת בחינם: http://sosimple.co.il/cs

2. הדרכה בחינם! איך למכור מוצרים פיזיים באמזון ולייצר מכונת מכירות אוטומטית משלך, מבלי להתעסק עם מלאי, שילוח ושירות לקוחות

צפה כעת בחינם: https://goo.gl/zSdVLM

3. עשה לנו לייק לעמוד הפייסבוק כדי לקבל להצטרף לשידורים החיים שלנו בפייסבוק סביב אמזון:https://www.facebook.com/sosimple4u/

4. עקוב אחרי הערוץ שלנו ביוטיוב כדי לקבל סרטונים מעניינים נוספים בכל יום:

https://www.youtube.com/channel/UCjx-on4RcEzQWY3_GwrrmXw?sub_confirmation=1

5. הצטרף לקהילת המוכרים העצומה של האקדמיה לאמזון של SoSimple (עם קרוב ל 6000 אנשים ויםםם של תוכן טוב ועדכונים חמים!)

https://www.facebook.com/groups/sosimpleOpen/

שתף את האהבה

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn
0 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל לא תפורסם

*

התחבר לאזור האישי

הזן פרטים

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הדרכה בחינם: 4 השלבים שחובה להכיר לפני שמתחילים למכור באמזון  

x